۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۲۷۵۹
استاد حوزه علميه:

پياده روي ميليوني اربعين حسيني خود جوش و مردمي است

استاد حوزه علميه حضور در پياده روي اربعين حسيني را مردمي و خود جوش دانست و گفت: براي حضور در اربعين حسيني هيچ مقام مسؤولي دعوت نامه نفرستاده بلكه اين حركت خودجوش و مردمي است.
حجت الاسلام مير آفتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد رضا ميرآفتاب چهارشنبه شب در مراسم عزاداري هيات عاشورائيان كاشان در آستان مقدس امام زادگان اسحاق و ابوطالب ‹‹خواجه تاج الدين›› اين شهرستان برگزار شد، گفت: زهد تنها نشستن در خلوت و راز و نياز با خدا نيست.

وي با ولايت بودن را زهد واقعي دانست و با اشاره به اينكه زهد واقعي با امام زمان (عج) و با ولي فقيه و با ولايت بودن است، افزود: داشتن زهد تنها به ساده زيستي و بي رغبتي از دنيا و مجاهده در عرصه نفساني نيست.

حجت الاسلام ميرآفتاب در ادامه صحنه كربلا و عاشورا را صحنه آزمون و امتحان دانست و با اشاره به اينكه در اين عرصه برخي در آخرين لحظات با قرار گرفتن در كنار امام حسين(ع) نمره قبولي گرفتند، گفت: در صحنه كربلا خيلي ها غايب بودند و توفيق شهادت در ركاب امام حسين(ع) را نداشتند.

وي افزود: ربا و لقمه اي كه از راه ربا كسب شود سبب خواهد شد تا انسان را از رحمت خدا دور كند و كسي كه از رحمت خدا دور شود از رسيدن به شهادت هم دور مي شود.  

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه لقمه حرام سبب شد تا صداي حق در كربلا شنيده نشود، يادآور شد: لقمه حرام انسان را به جبهه باطل مي رساند و اين درحالي است كه لقمه حلال نقش تعيين كننده اي درشنيدن صداي حق و حق طلبي دارد و اگر سپاه عمر سعد صداي حق طلبانه امام حسين(ع) را نشنيد براي اين بود كه شكم هاي آنها از حرام پرشده بود.

حجت الاسلام ميرآفتاب، پايه و اساس همه گناهان را لقمه حرام دانست و اظهار داشت: اگر امروز از خوردن لقمه هاي شبهه ناك پرهيز شود بسياري از گناهان و مشكلات ناشي از گناهان در جامعه از بين خواهد رفت.

وي به نقش مهم ورود لقمه حرام به خانه و تربيت فرزندان اشاره كرد و يادآور شد: با ورود با واسطه و بي واسطه لقمه حرام به خانه نبايد انتظار داشت در چنين خانواده اي عالم ديني تربيت شود.

استاد حوزه علميه كار خير و گريه براي امام حسين(ع) را در تربيت فرزندان و نسل هاي آينده تأثيرگذار دانست و گفت: شهادت يكي از آثار كار خير است و خون شهيد داراي آثار و بركات زيادي است كه اگر خون امام حسين(ع) نبود امروز خبري از اسلام نبود.

وي افزود: اگر امروز شاهد حضو ميليوني زائران امام حسين(ع) در پياده روي اربعين حسيني هستيم براي اين است كه خون امام حسين همچنان امتداد دارد و امروز امام حسين(ع) جهاني شده است.

حجت الاسلام ميرآفتاب حضور در پياده روي اربعين حسيني را مردمي و خود جوش خواند و اظهار داشت: پياده روي اربعين حسيني حركتي اجباري و به سفارش مسؤولان و حركتي دولتي نيست بلكه اين خون اباعبدالله الحسين(ع) است كه امروز بعد از 1400 سال سبب شده تا محرم و عاشورا و اربعين حسيني سال به سال پر شور تر از سال قبل برگزار شود./1307/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات