۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۷۵۳
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

آیین رونمایی از محصولات فرهنگی مرکز تخصصی نماز برگزار شد

آیین رونمایی از محصولات فرهنگی مرکز تخصصی نماز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در قم برگزار شد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از محصولات فرهنگی مرکز تخصصی نماز امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سالن اجتماعات مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از اثرات فرهنگی مرکز تخصصی نماز شامل 8 نرم افزار اندروید، 2 بازی کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان، 2 کتاب الکترونیک برای کودکان و نوجوانان و 4 نرم افزار برای مبلغان رونمایی شد.

همچنین در این جلسه از 4 کتاب «نقش نماز در حل مشکلات»، «نماز و مدیران»، «راهبردهای اقامه نماز» و «راز سر به مهر» نیز رونمایی  به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این نشست با اشاره به داستان قرآنی غلبه طالوت بر جالوت بیان کرد: با دقت در این جریان درمی یابیم خداوند ملت ها و امت ها را با تنگناهای سیاسی، اقتصادی و روانی امتحان می کند و اگر امتی این امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشت، شکی نیست که اگر از تعداد کمی هم برخوردار باشند، می توانند بر طاغوت های زمان خود غلبه کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از کم توجهی حوزویان به مباحث تفسیری ابراز کرد: در حوزه باید به تفسیر توجه شده و دانسته شود هدف از تفسیر رسیدن به محتوای قرآن کریم است.

وی ریشه مشکلات کشور را در بی توجهی به مبانی دینی دانست و تأکید کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی و مسؤولان جامعه اسلامی نسبت به نماز و عبادت اول وقت توجه نداشته باشند مشکلات دامن جامعه را خواهد گرفت؛ مشکل اینجا است که مسؤولان جامعه نمی دانند از کجا سیلی می خورند و برای همین به سراغ دیگر مباحث می روند، غافل از این که اگر انسان به خوبی بندگی کند، خداوند نیز درهای رحمت را به روی او خواهد گشود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که حوزویان نباید مدرک گرا باشند، خطاب به مبلغان و روحانیون عنوان کرد: تا می توانید از قرآن کریم در منابر و خطابه های خود استفاده کنید و برای مردم از دل آیات قرآن کریم سخنان جدید و نو بگویید، زیرا اگر مردم زیبایی های قرآن کریم را درک کنند به آن جذب خواهند شد.

وی یادآور شد: مبلغان باید به گونه ای عمل کنند که طرح با بحث های قرآنی نسل جوان جامعه را نسبت به دین جذب کنند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات