۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۲۷۲۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

ادعای سازش پذیری امام مجتبی ظلم به اهل بیت است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سیره سیاسی امام حسن مجتبی(ع)، گفت: از ظلم هایی که به حضرت می شود این است که از زندگی ایشان تحلیل های غلطی صورت می گیرد.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی قمی امروز در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سیره سیاسی امام حسن مجتبی(ع) گفت: از ظلم هایی که به حضرت می شود این است که از زندگی ایشان تحلیل های غلطی صورت می گیرد.

وی افزود: طاها حسین از نویسندگان مصری می نویسد علت صلح امام حسن(ع) روحیه سازش ایشان و علت قیام سیدالشهدا(ع) روحیه جنگ و جهاد ایشان بود، این تحلیل قطعا کاملا غلط است، این ادعاهای غلط در حالی است که در تاریخ اسلام مناظره به شدت مناظره امام حسن(ع) با دشمنان اهل بیت(ع) در زمان معاویه انجام نشده بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شیعیان و فضلا باید احتجاجات اهل بیت(ع) با دشمنان را مطالعه کنند، اظهار داشت: امام حسن(ع) در احتجاج با دشمنان محکم ترین مطالب را در دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) بیان کردند.

وی ادامه داد: امام مجتبی(ع) خطاب به دشمنان فرمود آیا نمی دانید که امیرمؤمنان اولین مؤمنان بود اما شما دشمنی می کردید و تنها به دنبال ایجاد مانع در مسیر اسلام بودید؟ حضرت فرمود آیا فراموش کرده اید که پیامبر خدا در 7 مورد ابوسفیان را لعنت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که دشمنان اهل بیت(ع) در برابر احتجاجات امام مجتبی(ع) حرفی برای گفتن نداشتند، ابراز کرد: دشمنان اهل بیت(ع) انسان های بی اصل و  بی پایه بودند که حکومت را در اختیار گرفته بودند و به اهل بیت(ع) جسارت می کردند.

وی عنوان کرد: امام مجتبی(ع) مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند و با غربت دفن شدند، امروز هم در غربت به سر می برند و دیشب و امروز که سالگرد شهادت ایشان است زائری نتوانسته قبر مطهر ایشان را زیارت کند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات