۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۲۷۱۴
به همت دانشگاه معارف صورت گرفت؛

بررسی پیامدهای بازتولید اندیشه اخباری گری بر گفتمان انقلاب

نشست علمی پیامدهای سیاسی بازتولید اندیشه های اخباری گری بر گفتمان انقلاب اسلامی به همت دانشگاه معارف برگزار شد.
دانشگاه معارف اسلامی اخباری گری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی پیامدهای سیاسی بازتولید اندیشه های اخباری گری بر گفتمان انقلاب اسلامی از سلسله نشست های انقلاب اسلامی، رهیافت ها و رویدادها با حضور داود فیض افرا عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد تهران در سالن همایش امام رضا(ع) دانشگاه معارف برگزار شد.

بیان جریان های برگرفته شده از اخباری گری، پیامدهای سیاسی بازتولید اندیشه های اخباری گری و دیدگاه های استفاده از فرهنگ غرب از مهم ترین سخنان داود فیض افرا در نشست علمی پیامدهای سیاسی بازتولید اندیشه های اخباری گری بر گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می روند.

فیض افرا با اشاره به دیدگاه های استفاده از فرهنگ غرب اظهار کرد: برخی فرهنگ غرب را به صورت کامل می پذیرند و برخی نیز به صورت کامل رد می کنند که اخباری گری چنین نظری دارد؛ دیدگاه سوم نیز که دیدگاه انقلاب اسلامی است می گوید در مواردی که فرهنگ غرب با مکتب ما تعارض ندارد قابل پذیرش است و در صورت تعارض کنار گذاشته می شود.

وی با بیان این که نتیجه اخباری گری سکولار شدن حوزه علیمه است، گفت:  به چه دلیل رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه علمیه تأکید دارند؟ آیا غیر از این است که حوزه علمیه اخباری شده است؟ انقلاب اسلامی از دل اصول فقه بیرون آمده است و اخباری نمی تواند انقلابی باشد.

فیض افرا افزود: اخباری دین را از سیاست جدا می داند و از سوی دیگر احتیاط گر است و در صورتی که نمی داند در اسلام نصی در زمینه تشکیل حکومت آمده است یا خیر، توقف کرده و حکومت اسلامی را تشکیل نمی دهد.

وی با تصریح بر این که اخباری گری اساس اسلام را از بین می برد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و نظریه ولایت فقیه برگرفته از عقل است و اخباری عقل را قبول ندارد بنابراین اساس انقلاب اسلامی را از بین می برد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: ترویج اندیشه عدم تشکیل حکومت اسلامی، پیامدهای بازتولید اندیشه اخباری گری بر جایگاه ولی فقیه و اختیارات آن(تهدید جایگاه ولی فقیه) و پیامدهای بازتولید اندیشه اخباری گری بر اصل استکبار ستیزی( انحراف استکبار ستیزی به سنی ستیزی) از جمله پیامدهای سیاسی بازتولید اندیشه اخباری گری بر انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، گزارش کامل نشست علمی پیامدهای سیاسی بازتولید اندیشه های اخباری گری بر گفتمان انقلاب اسلامی بزودی از سوی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات