۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۸۲۷۱۱
امام‌جمعه قم:

دستگاه‌ها به مسأله ترویج ورزش توجه جدی داشته باشند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که جامعه سالم و صالح مبتنی بر ورزش صحیح محقق می‌شود، گفت: برای صیانت از سلامت جامعه اسلامی باید زمینه‌های ترویج ورزش سالم فراهم شود.
آیت‌الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) صورت پذیرفت با بیان این‌که معلولان غیور بازی‌های پاراالمپیک الگوی جامعه در مسئله تلاش و مجاهدت هستند، اظهار داشت: این معلولان به همه مردم آموختند که دست‌یابی به موفقیت با هر مانعی ممکن و دست‌یافتنی است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این‌که نشاط جامعه مرهون ورزش صحیح و باکیفیت است، عنوان داشت: باید توجه داشت که در عرصه بازی‌های جهانی می‌توان ایران اسلامی را به‌عنوان یک کشور فعال و یک کشور مترقی در جهان معرفی کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که جامعه سالم و صالح مبتنی بر ورزش صحیح محقق می‌شود، گفت: برای صیانت از سلامت جامعه اسلامی باید زمینه‌های ترویج ورزش سالم فراهم شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که صرف مدال‌آوری هدف ورزشکاران قهرمان ایرانی نیست، ابراز داشت: اهدای مدال‌های طلا و نمادهای موفقیت به اماکن مقدس یا شخصیت های دینی از سوی ورزشکاران نشان از رسالت محوری ورزشکاران ایرانی است.

امام‌جمعه قم ورزشکاران را رسولان معارف الهی توصیف کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید به مسئله ورزش اهتمام داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که مردم شریف ایران همواره از برنامه‌های فرهنگی حمایت می‌کنند، اظهار داشت: ورزش باید نشاط را در سلامتی جسمی و روحی ایرانی تزریق کند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت سلامت جسمی جامعه ابراز داشت: در فرهنگ ایرانی اسلامی ما سلامت مقدمه رسالت‌های انسانی است، بنابراین ورزش از رسالت‌های مهم یک جامعه موفق است و همه باید برای دست‌یابی به موفقیت‌ها از سلامت جامعه صیانت کنند.

وی ادامه داد: داستان کشتی پوریای ولی و گذشت او از پیروزی برای شاد کردن یک مسکین نماد پهلوانی و قهرمانی است؛ بر این اساس ورزش مقدمه ای برای رسیدن به جایگاه‌های رفیع انسانی است./۸۳۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات