۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۵۸۲۶۸۸
حجت‌الاسلام صادقی آرمان:

غلبه بر دستگاه تبلیغاتی غرب آرمان ما در جریان حماسه اربعین است

مدیر سابق کتابخانه آستان مقدس با اشاره به هدف اربعین در نگاه رهبری گفت: آرمان ما درباره‌ی اربعین این است که بزرگ‌ترین راهپیمایی عالم را به بزرگ‌ترین تجمع عالم تبدیل کنیم.
حجت‌الاسلام صادقی آرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیین رونمایی از مجموعه‌ی «سرآغاز» با حضور نویسنده‌ی این کتاب،سید محمدصادقی آرمان،در سالن اجتماعات حضرت خدیجه(س) کتابخانه‌ی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

مؤلف کتاب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در هر موضوعی،جامعیت و اشراف نظر دارند، گفت: این خصیصه رهبری موجب شد تا این کتاب را با محوریت منظومه فکری رهبری نگارش کنم  اما در آن از فرمایش ها و بصیرت‌های امام راحل نیز بهره جسته‌ام.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان افزود: عنوان این کتاب را از جمله‌ای از رهبری اقتباس کرده‌ام با این مضمون که«اربعین در حادثه کربلا یک شروع بود».

وی با اشاره به اینکه اگر روایت گری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، هرگز اخبار کربلا منتشر نمی‌شد ،تصریح کرد:امروز نیز وظیفه‌ی ما که من در آن کتاب سعی در تحقق آن داشتم،این است که همان حرکت را ادامه دهیم  و خبر کربلا را به گوش جهانیان برسانیم و اربعین در مسیر تداوم همان هدف است فلذا باید برای بالا بردن بازدهی آن،برنامه‌ای منسجم و همسو داشت.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان با اشاره به  نظر رهبری در باب «مخاطبان» اربعین افزود: بخش اعظم مخاطبان اربعین،درواقع افراد غیرمسلمان هستند که شاید هنوز از چنین واقعه‌ای خبردار نشده باشند و در اربعین غایب باشند فلذا وظیفه‌ی ما این است تا آن‌ها را نیز برای پیوستن به قافله‌ی اربعین خبر کنیم و پیام و اتفاقات کربلا را به گوش جهانیان برسانیم.

مدیر  سابق کتابخانه آستان مقدس با اشاره به هدف اربعین در نگاه رهبری گفت: آرمان ما درباره‌ی اربعین این است که بزرگ‌ترین راهپیمایی عالم را به بزرگ‌ترین تجمع عالم تبدیل کنیم و با جاودانه سازی حماسه حسینی بر دستگاه تبلیغاتی غرب غلبه کنیم.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان درباره تعداد دفاتر مجموعه «سرآغاز» اظهار کرد: رهبری پنج «مأموریت» عمده برای اربعین تعریف کردند که ما برای هریک از این اهداف دفتری مجزا اختصاص دادیم و با افزودن جلد ششم به‌عنوان دیباچه ساختار این مجموعه را تکمیل کردیم.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان با اشاره با فعال بودن معاندان در منحرف ساختن پدیده اربعین بر لزوم اقدامات پیشگیرانه تائید کرد و گفت: ایجاد تفرقه میان عرب و عجم، برجسته‌سازی نظرات مخالف مراجع، موکب گرایش‌های گروهی، قمه‌زنی و... از آسیب‌هایی است که باید برای آنها چاره‌اندیشی کرد.

گفتنی است، عناوین این پنج دفتر یا پنج مأموریت چنین است: جلد اول(وحدت) که به لزوم ایجاد و تقویت وحدت میان امت اسلامی از رهگذر اربعین می‌پردازد. جلد دوم(احیای حادثه کربلا) به شیوه‌های جهانی‌سازی خبر واقعه کربلا می‌پردازد. جلد سوم(مبارزه حق علیه باطل) به ماهیت سیاسی عاشورا و همچنین اربعین می‌پردازد و بر ظرفیت‌های پیاده‌روی اربعین در دعوت همگان به‌حق و ستیز علیه باطل اختصاص دارد. جلد چهارم(امتداد پیاده‌روی اربعین)به شیوه دفع فتنه‌ها و موانعی که بر سر راه استمرار این حرکت جهانی  وجود دارد، می‌پردازد. جلد پنجم(الگوسازی) به این پرسش پاسخ می‌دهد که پیاده‌روی اربعین،امروز چگونه می‌تواند الگویی در سطح فردی و جمعی برای ملت‌ها باشد و نهایتاً آخرین جلد این مجموعه(دیباچه) به شیوه استفاده از این مجموعه می‌پردازد و این نکته مهم را برجسته می‌کند که این مجموعه پیش‌درآمد و مبنایی است برای تمام کسانی که می‌خواهند در زمینه  اربعین دست به تولید آثار محتوایی بزنند؛ اعم از کار محتوایی(مانند تولید آثار هنری)یا اقدامات عملی(مانند طراحی استراتژی دفع توطئه‌ها)./837/پ۲۰۲/ش

ارسال نظرات