۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۸۲۶۸۵

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از خیانت برخی نویسندگان| بازسازی هجمه ها علیه اهل بیت در شبکه های ماهواره ای

استاد حوزه علمیه قم با تکذیب روایت "حضور امام حسن در جنگ طبرستان و جرجان" تأکید کرد: برخی نویسندگان با نوشته های بی مبنا برخی اتهامات را به امام حسن(ع) نسبت می دهند که این کار بسیار زشت و ناپسندی است.
حجت ‌الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع) که پیش از ظهر امروز در نمازخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) در گذشته مورد هجمه شدید دشمنان بودند، گفت: امروز نیز این هجمه ها بازسازی شده و دشمنان اهل بیت(ع) در شبکه های ماهواره ای برخی شبهات بی پایه و سند را درباره ایشان مطرح می کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از این شبهات آن است که می گویند «امام حسن(ع) در سال 30 هجری در جنگ طبرستان و جرجان حضور داشته اند»؛ دشمنان اهل بیت(ع) با مطرح کردن این شبهه قصد دارند تا میان فرهنگ ایرانی و فرهنگ اهل بیت(ع) جدایی بیاندازند.

وی با بیان این که هیچ یک از منابع شیعه روایت شبهه ناک مذکور را نقل نکرده اند، روایت حضور امام حسن(ع) در جنگ طبرستان و جرجان را کذب دانست و ابراز کرد: مصادر بزرگ اهل سنت این روایت را نقل کرده اند که همه این نقل ها به جناب مدائنی بازمی گردد که وی نیز از فردی به نام «علی بن مجاهد» از وابستگان درگاه بنی عباس این روایت را نقل کرده است؛ علی بن مجاهد طبق توصیف تاریخ به جعل حدیث و کذاب بودن مشهور است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با انتقاد از عملکرد برخی نویسندگان خائن و غیر متعهد خاطرنشان کرد: برخی نویسندگان با نوشته های بی مبنا برخی اتهامات همانند ازدواج های عدیده را به امام حسن(ع) نسبت می دهند که این کار بسیار ناپسند و زشتی است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم زندگانی معصومان(ع) را به صورت شفاف برای مردم تبیین کنیم تا توان دفاع از سیره معصومان(ع) در برابر سیل شبهات در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به این که برخی با بکارگیری تعابیر نادرست سبب تخریب اهل بیت(ع) می شوند، مطرح کرد: حلم و بردباری امام حسن(ع) زبانزد خاص و عام است، اما متأسفانه گاهی مشاهده می شود برخی افراد این دو صفت شایسته را مقابل شجاعت قرار می دهند؛ بر اساس روایاتی که شیخ مفید در ارشاد نقل کرده است، امام حسن(ع) بسیار شجاعت داشتند و یک تنه در برابر دستگاه حکومت معاویه ایستادگی می کردند، بنابراین نباید با سخنان بی مبنا، چهره نورانی امام حسن(ع) را مبهم و مخدوش جلوه داد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که حق و باطل باید ملاک عملکرد همه باشد، گفت: ما نباید اشخاص را ملاک قرار دهیم، بلکه باید همواره ملاک عملکرد خود را حق و باطل قرار داده، از حق تبعیت و از باطل پرهیز کنیم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات