۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۸۲۶۸۴
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران خبرداد؛

اعزام ۲۰۰ خواهر مبلغه به موکب های نجف و کربلا

ظهیری از اعزام ۲۰۰ خواهر مبلغه به موکب های نجف و کربلا برای انجام امور فرهنگی و همچنین آمادگی حوزه علمیه خواهران استان قم برای فعالیت های تبلیغی، فرهنگی در استان قم خبرداد.
معصومه ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی زیارت اربعین با حضور معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در سالن نشست های حوزه خواهران برگزار شد.

خانم ظهیری در این نشست با اشاره به اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و آگاهی و بیداری که در طول سال ها برای ضرورت وحدت جهان اسلام آغاز شده اربعین هرسال بر رونق و عظمتش افزوده می‌ شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران افزود: ما این اجتماع بزرگ را زمینه وحدت همه مسلمین برای جهانی سازی اسلامی در بلندای زمان و افق فکری انسان ها توصیف می‌ کنیم، از این رو نهادهای مختلف از جمله حوزه های علمیه خواهران سهمی را در این اجتماع ایفا می‌ کنند.

وی با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع) مبنی بر استکبار ستیزی و مقابله با ظلم  اظهار کرد: مهمترین ویژگی اربعین مردمی بودن آن است که خود مردم مسلمان سراسرجهان آن را اداره می‌ کنند و می‌ خواهند پاسخی به ندای مظلومیت مسلمانان جهان و مقابله با جهل و گمراهی بوده بدهند.

ظهیری تأکید کرد: در همین راستا حوزه های علمیه خواهران در این زمینه فعالیت های مختلفی را در ابعاد مختلف داشته است که از جمله آنها اعزام مبلغه ها به اربعین برای ارتباط گیری با مسلمان های سایر بلاد، ایجاد وحدت رویه و مقابله با پرهیز از تفرقه افکنی و همراهی و همدلی بین مردم کشور عراق و ایران و همین طور پاسخگویی به سؤالات و شبهات بوده است.

وی اضافه کرد: بخشی هم برای ایجاد ارتباط نزدیک تر و همگرایی کلامی و سخنی بین دو ملت عراق و ایران و همین طور برای نشر سخنان امام حسین(ع) و اهداف تمدن سازی اسلامی راه اندازی شده که در این زمینه مبلغان زبان دان مسلط به هفت زبان دنیا با همکاری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در بخش خواهران به کربلا و نجف اعزام می‌ شوند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به اعزام های استانی حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: طلاب خوار از 486 مدرسه از 28 استان کشور به ویژه مراکزی که بیشتر در مسیر ارائه خدمات زائران هستند مثل استان گیلان در مرز آستارا برای خدمت به زائران آماده هستند و همین طور استان های مرزی کرمانشاه، خوزستان و ایلام هم اعلام آمادگی ویژه ای کرده اند.

وی ابراز داشت: حوزه های خواهران در استان قم نیز در مکان های جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مصلی قدس وظیفه اطعام، اسکان و برنامه ریزی در امور فرهنگی را برعهده گرفته است.

ظهیری در ادامه از اعزام حدود 200 نفر طلبه خواهر به موکب های اربعین در عراق خبر داد و عنوان کرد: این تعداد در قالب طلاب زبان دان، مبلغ و خادم الزائر هستند که در موکب های ایرانی و عتبه های علوی، حسینی و عباسی پاسخگوی زائران فارسی زبان هستند، جامعه الزهرا هم 300 نفر را در قالب کاروان پیاده روی اربعین اعزام خواهد کرد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات