۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۲۶۶۲
امام جمعه ملایر:

دولت و مجلس در تصویب لایحه CFT به نصایح مراجع تقلید توجه نکردند

امام جمعه ملایر گفت: آقایان دولتی اگر بنا است به سخنان مراجع تقلید و بزرگان حوزه توجه نکنند چرا به صورت ماهانه به دیدارشان می‌آیند.
حجت الاسلام برقراری

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار کرد: اتفاقی که اخیرا در مجلس افتاد و cft را به تصویب رساندند، با عنوان مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم، انجام شد که دارای عنوان و ظاهر شکیل است.

وی ادامه داد: با تأملی بر باطن این معاهده خواهیم دانست که بطن آن مانند ظاهرش نیست و استکبار جهانی اهداف پلیدی را در این معاهده دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه باید آنهایی که در حال حمایت از تروریسم هستند، این کنوانسیون را امضاء کنند، گفت: باید به گونه‌ای باشد که ایران اسلامی کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و غیره را وادار به این امر کند که از تروریسم حمایت نکنند؛ کشورهایی که آن را با چنگ و دندان حفظ می‌کنند و خود تروریسم را به وجود می‌آورند.

وی تشریح کرد: کشوری مانند ایران اسلامی باید به مصوبه قانونی مبنی بر مبارزه با حمایت از تروریسم وادار کند چراکه ایران اسلامی در طول این 40 سال از هیچ جریان تروریستی دفاع نکرده است اما خانم کلینتون خود اذعان کرد که ما داعش را به وجود آوردیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اینکه کشورهای غربی ایران را به امضاء اینچنین مصوبه‌ای وادار می‌کنند دلالت ضمنی بر این است که جمهوری اسلامی تاکنون تروریسم بوده است و این امر شرم‌آور است.

استدلال وزیر خارجه آبکی است

امام جمعه ملایر اذعان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که «ما تضمین نمی‌دهیم که با تصویب این قانون شرایط کشور بهتر شود اما یقین داریم که عدم تصویب آن بهانه‌ای برای آمریکا خواهد بود» این سخن وزیر خارجه بر اساس چه منطقی است؟

وی با بیان اینکه این یک استدلال آبکی است، افزود: ما این پرسش را از دوت داریم که آیا آمریکا تنها بهانه‌اش این است و دیگر بهانه‌ای نخواهد داشت؟ چرا متوجه نیستند که آمریکا کشور بهانه تراشی است؟

حجت‌الاسلام برقراری تأکید کرد: اینگونه سخنان سست و بی‌منطق که از سوی دولتمردان در مجلس شورای اسلامی برای تصویب این قانون مطرح می‌شود، نقطه ضعف دولت است.

وی خاطرنشان کرد: با این سخنان قصد داشتند مردم را بترسانند و آنها را در واهمه قرار دهند و آمریکا را بزرگ جلوه ‌دهند و به بهانه‌های آن رسمیت ‌بخشند.

وی با ارائه این درخواست که شورای نگهبان از این لایحه شرم‌آور جلوگیری کند، اظهار کرد: ارائه شفافیت مالی نظام جمهوری اسلامی به یونسکو برای اینکه محرز شود که ایران اسلامی حامی تروریست هست یا نه!چگونه این منتخبین مردم در شورای اسلامی به این امر راضی شدند؟

همراهی دولت و مجلس برای تصویب CFT

امام جمعه برقراری با بیان اینکه دولت و مجلس هر دو دنبال تصویب این لایحه ننگین بودند، گفت: بین تعریف تروریست از دیدگاه نظام جمهوری اسلامی و آمریکا تفوت از زمین تا آسمان است.

وی در ادامه سخنان خود از عدم توجه دولتی‌ها به نصایح مراجع تقلید گله کرد و افزود: من تعجب می‌کنم از اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه، بزرگان حوزه و مراجع تقلید مانند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و نوری همدانی با صراحت از تصویب این لایحه موضع‌گیری کردند اما مجلس با تمام وقاحت و بی‌شرمی این لایحه را به تصویب ‌رساند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: آقایان دولتی اگر بنا است به سخنان مراجع تقلید و بزرگان حوزه توجه نکنند چرا به صورت ماهانه به دیدارشان می‌آیند و وقت این عزیزان را می‌گیرند؟/۹۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات