۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۸۲۶۲۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری کنگره شعر عاشورایی «سوگ قلم» در آذرشهر، اعزام ۱۷۵۳ مددجوی آذربایجان شرقی به اردوهای زیارتی، ارایه بیش از ۳ میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی و برگزاری نخستین جشنواره استانی سرود بسیج از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هفتمین کنگره منطقه‌‌ای شعر عاشورایی «سوگ قلم» در بخش‌های ترکی و فارسی با موضوع حضرت ابوالفضل (ع) به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر و انجمن ادبی سخن برگزار می‌شود.

این همایش با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشر معارف والای حماسه حسینی با تأثی از فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با نقش چشم‌گیر شعر برای گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می‌شود.

نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی، اشاعه فرهنگ پایداری، زنده نگه داشتن روحیه شهادت‌ طلبی و ایثار، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر عاشورایی، تشویق شعرا و ادبای جوان، زمینه ‌سازی برای آفرینش و گسترش شعر عاشورایی از دیگر اهداف این همایش است.

آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره سی‌ام مهرماه ١٣٩٧عنوان شده و علاقمندان می ‌توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش واقع در آذربایجان شرقی، شهرستان آذرشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا آدرس اینترنتی Soug.Ghalam@Gmail ارسال کنند.

۱۷۵۳ مددجوی آذربایجان شرقی به اردوهای زیارتی اعزام شدند

یوسف زمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یکهزار و ۷۵۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی بیش از 400 میلیون تومان از طریق کمک های مردمی هزینه شده است، افزود: طرح شوق زیارت با هدف اعزام مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را نداشته‌اند، اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 41 نفر از مددجویان نیز در این مدت به عتبات عالیات اعزام شدند، اعلام کرد: مددجویان در مدت اقامت، بارگاه ملکوتی حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف و حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را در کربلای معلی زیارت کردند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده 500 نفر از مددجویان تحت حمایت برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. اردوهای زیارتی باهدف تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برای مددجویان برگزار می‌شود.

بیش از ۳ میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی ارایه شده است

یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی از ارائه ۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۸ نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در ۶ ماهه ی نخست سال جاری خبر داد و گفت: آموزشها در بخش های؛ خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه بوده است.

وی، افزود: آموزش های مهارتی در بخش خدمات، 798 هزار و 913 نفر- ساعت، در بخش فرهنگ و هنر، 214 هزار  و 947 نفر- ساعت، در بخش کشاورزی 232 هزار و 557 نفر- ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای به هم استانی های عزیز ارائه گردیده است.

نماینده  خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی کشور می باشد؛ لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی در این بخش در راستای تقویت نیروی کار ماهر مورد نیاز این بخش اداره کل آموزش فنی و حرفه ی استان توانسته است با ارئه  2 میلیون و 199 هزار و 570 نفر- ساعت آموزشهای مورد نیاز این بخش را ارائه کند.

نخستین جشنواره استانی سرود بسیج در تبریز برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود بسیج آذربایجان شرقي، غلامرضا میرزازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه برگزاری نخستین جشنواره سرود را فرصتی برای شناسایی و احیای گروه های سرود مساجد دانست و افزود: تقویت و ارتقای توانمندی این گروه ها پس از شناسایی مهم ترین هدف بسیج هنرمندان است تا بتوانیم بار دیگر این حرکت ارزشی را در پایگاه ها و مدارس به  ظهور و بروز برسانیم.

مسؤول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان خاطرنشان کرد: 25 آبان آخرین مهلت شرکت گروه های علاقه مند تعیین شده که 30 آبان گروه های راه یافته در بخش رقابتی؛ پس از بازبینی به بخش مسابقه راه خواهند یافتو

وی با بیان این‌که چهارم آذر برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد، گفت: 15 گروه تاکنون در نخستین جشنواره استاني سرود شرکت کردند، که بیشترین گروه های شرکت کننده مربوط به تبریز است که هفت گروه از آن شرکت کردند. پس از تبریز، مرند با پنج گروه و شهرستان های مراغه، جلفا و هشترود نيز هر کدام یک گروه شرکت کننده دارند.

میرزازاده یادآور شد: جشنواره مختص برادران بوده و باید گروه های شرکت کننده تصویر اجرای خود را تا 25 آبان به دبیرخانه ارسال کنند؛ ازعلاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه های بسیج در مساجد، بسیج دانش آموزی مدارس و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جشنواره شرکت کنند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات