۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۶۲۲
آیت الله فاضل لنکرانی:

مودت اهل بیت رمز وحدت مسلمین است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که «مودة فی القربی» اختلافات میان بشریت را می زداید، گفت: مودت اهل بیت(ع) رمز تکامل و وحدت بشریت است.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در چهارمین سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) که با عنوان «حماسه صبر» در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی» گفت: همه علمای اهل سنت اتفاق نظر دارند که مراد از «قربی» حضرت فاطمه(س)، امیرمؤمنان(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و ذریه پاک ایشان هستند و این یعنی آیات قرآن کریم، اجر رسالت را مودت نسبت به این ذوات قدسیه معرفی کرده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که مودت نسبت به اهل بیت(ع) تنها در اظهار ارادت به ایشان خلاصه نمی شود، اظهار داشت: رمز بقای دین در مودت نسبت به اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: نه تنها رمز بقای دین، بلکه رمز تکامل و وحدت بشریت نیز در مودت داشتن به اهل بیت(ع) است.

آیت الله فاضل لنکرانی مودت اهل بیت(ع) را یک اصل اساسی دینی دانست و ابراز کرد: بدون مودت اهل بیت(ع) هیچ بشری در این آسمان و زمین نمی تواند به خداوند تقرب پیدا کند؛ به عبارت دیگر رسیدن به تقرب الهی مبتنی بر مودت اهل بیت(ع) است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی افراد در پی کم رونق کردن مجالس عزاداری هستند، مطرح کرد: کسانی که به دنبال کمرنگ کردن مجالس عزاداری هستند و در این راستا سخنان ابلهانه می گویند بدانند که عزاداری برای مصیبت های اهل بیت(ع) از مصادیق تعظیم شعائر دینی بوده و ریشه در آیات قرآن کریم دارد.

وی تأکید کرد: شیعیان نباید از مسأله عزاداری بر مصائب اهل بیت(ع) غفلت کنند و این مجالس نورانی را کمرنگ جلوه دهند، زیرا انسان از طریق همین عزاداری ها است که می تواند به تکامل رسیده و روح دینگرایی را در وجود خود بپروراند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که «مودة فی القربی» اختلافات میان بشریت را می زداید، خاطرنشان کرد: اگر مودت اهل بیت(ع) به معنای واقعی محقق شود، همه بشریت در یک مسیر واحد قرار می گیرند و دیگر با یکدیگر اختلافی نخواهند داشت./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات