۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۸۲۶۰۶
آیت الله صدیقی:

تکرار توجه به حضور خدا سبب غلبه بر وسوسه شیطان می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر انسان بر خلاف وجود هوس و هیجانات نفسانی، خدا را ناظر به عمل خود دید، تکرار توجه به حضور خدا سبب می‌شود بر وسوسه شیطان غالب شود.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای هشتم صحیفه سجادیه اشاره به آسیب‌ها، مهلکات و مشکلات اخلاقی دارد که اگر انسان از شر آنها به خدا پناه نبرد نابود و هلاک می‌شود.

وی افزود: می‌توان برای راضی کردن خدا هر روز برنامه ریزی کرد؛ انفاق اختصاص به افراد متمکّن ندارد و خدا دوست دارد مالی که از سوی خود در اختیار بندگان قرار داده است آنها به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین درصدد رفع مشکلات خلق خدا برآیند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: خدا در برابر اموالی که به امانت در اختیار انسان گذاشته است از او می‌خواهد در راه خدا انفاق کند؛ تکرار انفاق سبب می‌شود انسان به این عمل نیک به عنوان یک صفت ارزشی عادت کند و مانند غرایز دیگر آن را در وجود خود نهادینه کند.

وی در ادامه بیان داشت: شجاعت نیز مانند انفاق از اعمالی است که وقتی انسان همه روزه آن را انجام می‌دهد دیگر نمی‌تواند آن را ترک کند؛ جوانان از هر کاری مانند نقد کردن دیگران، درس، ازدواج و شغل ترس و واهمه دارند، باید با تمرین شجاعت بر آن فائق بیایند و مسؤولیت پذیری را تمرین کنند.

آیت الله صدیقی افزود: اگر انسان بر خلاف وجود هوس و هیجانات نفسانی، با غریزه خود مقابله کرد، تسلیم آن نشد و خدا را ناظر به عمل خود دید، تکرار توجه به حضور خدا سبب می‌شود بر وسوسه شیطان غالب شود.

وی در ادامه بیان داشت: طی دهه‌های گذشته در جریانات سیاسی می‌بینیم که هر جریان سیاسی بعد از روی کار آمدن، جریان رقیب خود را حتی اگر اشخاص شایسته‌، پاک‌دست، مدیر و مدبر باشد به کلی از میدان اخراج می‌کند و تعصب اجازه نمی‌دهد در مجموعه خود از آنها استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: متاسفانه جریانات سیاسی معمولا از افراد گروه و فامیل خود حتی اگر هیچ سابقه و تخصصی در کار مورد نظر نداشته باشند، بیت المال و سِمَت‌ها را در اختیار او قرار می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند دستور و فرمان صادر کرده که مسؤولیت، مدیریت و بیت المال را به متعهد، متخصص و اهل آن واگذار کنید و کار را به نااهل نسپارید؛ مسئله همیّت که همان تعصب است بسیار خطرناک است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات