۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۵۵۷
امام جمعه موقت اهواز:

شروط نمایندگان برای پذیرش CFT تنها در داخل معتبر است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه ضررهای پیوستن به کنوانسیون CFT بیش از منافع آن است، گفت: نمایندگان انطباق با قوانین جمهوری اسلامی را شرط پذیرش CFT کردند حال آنکه چنین شرط هایی برای ما معتبر و برای کنوانسیون نامتعتبر است.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تأسف آور خواندن تصویب لایحه CFT از سوی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: چنین اقدامی با فرمایشات رهبری و مصالح کشور و تجربه ما از آمریکا، اروپا و سازمان ملل مغایرت دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری خواهان مصوبه مستقل در رابطه مبارزه با تروریسم و پولشویی و نه الحاق به کنوانسیون CFT هستند، اظهار داشت: متأسفانه CFT مشکلات خاص خود را دارد هر چند که نمایندگان انطباق با قوانین جمهوری اسلامی را شرط پذیرش کردند اما چنین شرط هایی برای ما معتبر و کنوانسیون نامتعتبر است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه برای کنوانسیون CFT تنها شرط هایش معتبر است، افزود: هر شرطی که در برابر شروط کنوانسیون قرار داده شود، بی اعتبار است و با این حال اگر در برابر یکی از شروط که با قوانین ایران اسلامی همخوانی نداشته باشد، دولت خواهان عدم تمکین باشد با انواع و اقسام تحریم ها مواجه می شویم.

آیت الله حیدری ادامه داد: شورای امنیت نیز علیه ما حکم خواهد کرد و همه جهانیان علیه ما خواهد بود و مجلسی ها با عملکردشان، گردن ما را زیر گیوتین سازمان ملل و کنوانسیون قرار دادند.

وی با بیان اینکه ضررهای پیوستن به کنوانسیون CFT بیش از منافع است، گفت: امیدواریم شورای نگهبان، این مصوبه ای که شائبه استعماری گر بودن را دارد، رد کند و مجلسی ها اصراری برای بردن لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصالح انقلاب و کشور را به صورت عام مورد توجه قرار دهد، خاطرنشان کرد: برجام برای ما بهترین تجربه است که درس عبرتی از بی اعتمادی های غرب بگیریم و در لایحه CFT نیز نمی توان اعتماد کرد./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات