۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

تسلیم و مذاکره با ‌آمریکا دردی از کشور دوا نمی کند| مسؤولان به جای اعتماد به غرب بر ظرفیت های داخلی تکیه کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که تسلیم و مذاکره با ‌آمریکا دردی از کشور دوا نمی کند، تحقق اقتصاد مقاومتی را راه حل مشکلات کشور دانست و خواستار توجه مسؤولان به ظرفیت های داخلی شد.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که برخی روشنفکران راحت طلب می پندارند تسلیم شدن در برابر آمریکا می تواند مشکلات را حل کند، گفت: افرادی که پیرو این تفکر هستند حل مشکلات را در گرو تبعیت از آمریکا می دانند و بر این اعتقادند که چون از آمریکا تبعیت نمی کنیم با مشکلات مواجه می شویم.

وی با بیان این که ایستادگی در برابر باج خواهی های آمریکا و دشمنان کشور یک سری مشکلات را برای جامعه در پی خواهد داشت، اظهار کرد: بدیهی است که دشمن همواره سعی می کند ما را تسلیم کند، اما این سخن درستی نیست که حل مشکلات جامعه در گروه تسلیم شدن در برابر استکبار جهانی باشد، زیرا می دانیم در کشورهایی که در برابر آمریکا تسلیم شده اند نیز مشکلاتشان نه تنها حل نشده بلکه شاید بیشتر هم شده باشد؛ دشمن هنگامی که مقاومت جامعه اسلامی را مشاهده می کند از پا نمی نشیند و همواره در پی ضربه زدن به ملت برمی آید، بر این اساس اشتباه است که عده ای مشکلات کشور را به تسلیم نشدن در برابر آمریکا گره بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: باید از کسانی که مطرح می کنند رفع مشکلات کشور در گرو تسلیم شدن در برابر آمریکا است سؤال کنیم که آیا در کشورهایی که مرعوب آمریکا هستند دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد؟ قطعاً این گونه نیست و نباید عده ای سعادت و پیروزی ما در گرو نزدیک شدن به دشمن بدانند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر به آمریکا متصل شویم، غیر از این که عزت، استقلال و آرمان های انقلاب را از دست می دهیم، مشکلات کشورمان هم نیز حل نخواهد شد؛ نمونه بارز این موضوع همین کشورهای مرتجع منطقه هستند که علیرغم نوکری آمریکا، نتوانسته اند مشکلات کشورشان را حل کنند.

وی با بیان این که مشکلات اقتصادی را باید از طریق تکیه بر ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی پیگیری کرد، ابراز داشت: مسؤولان باید به جای تکیه بر غرب به ظرفیت های داخلی تکیه کنند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به این که غربی ها شاخصه های قدرت را وارونه جلوه می دهند به تبیین وظایف رسانه های داخلی در مقابله با جنگ رسانه ای دشمن پرداخت و مطرح کرد: در این میدان وظیفه رسانه های ما به ویژه رسانه های متعهد و ارزشی این است که علاوه بر خنثی سازی توطئه های رسانه ای دشمن، سعی کنند به آن ها هجوم ببرند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسانه های داخلی نباید منتظر بمانند که دشمن به آن ها هجوم ببرد و سپس آن ها به مقابله بپردازند، بلکه باید یک خط و مشی را با عنوان ضربه زدن به دشمن دنبال کنند، بنابراین رسانه های داخلی باید نقاط ضعف تفکر سرمایه داری، لیبرالی و نفی اسلام را رصد کرده و با استدلال نقد کنند تا آن ها را به چالش بکشیم./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات