۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۲۵۲۸
کارشناس حوزه اقتصاد:

CFT تأثیری بر کاهش ارز و ثبات اقتصادی ندارد

کارشناس حوزه اقتصاد با ابراز نگرانی از چگونگی اجرای CFT، گفت: تصویب CFT در کاهش قیمت ارز و ثبات اقتصادی تأثیری ندارد.
CFT

مهدی بصیرت، کارشناس حوزه اقتصاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: استکبار و استعمارگران آنجا که معاهدات بین المللی به ضررشان باشد از پذیرش آن سرباز و در عین حال کشورهای ضعیف را به پذیرش معاهداتی که ضررده باشد، تشویق می کنند.

کارشناس حوزه اقتصاد با اشاره به معاهده WTO عنوان داشت: معاهده ای بالاتر از آن که قوانین منطبق با سازمان جهانی است، را نداریم اما همین معاهده تا آنجا که به نفع سلطه است، سلطه گران کشورهای جهان دوم و سوم را به عضویت در آن ترغیب می کنند اما به محض اینکه روند تجارت برعکس و از قدرت سلطه گران و استکبار خارج شود، زود از آن خارج می شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نمونه چنین بی تعهدی است، افزود: آمریکا از زمانی که ترامپ سر کار آمده در حال خارج شدن از تک تک معاهدات بین المللی است حال آنکه CFT و لوایح مشابه آن برای کشورهای جهان سوم و ضعیف تهیه شده است.

بصیرت با بیان اینکه نگرانی ما از چگونگی اجرای CFT است، تصریح کرد: به نظر می رسد دولت و فراکسیون امید تلقین کرده که اگر CFT تصویب نشود اوضاع اقتصادی بدتر خواهد شد اما درباره اینکه تصویب آن در کاهش قیمت ارز تأثیرگذار و ثبات اقتصادی را بازگرداند نیازمند زمان هستیم تا مشخص شود هر چند که به این مسأله خوشبین نیستیم.

وی با بیان اینکه همگان از حمایت های مالی و نظامی آمریکا از داعش آگاه هستند، خاطرنشان کرد: یکی از علل مخالفت اصولگرایان برای عدم تصویب آن است که CFT می تواند برای قرار گرفتن بیشتر ایران در منگنه باشد چرا که آمریکا گروه های حامی مقاومت را تروریسم می داند.

کارشناس حوزه اقتصاد تأکید کرد: اینکه چقدر بتوانیم از مزایایFATF  و CFT استفاده کنیم و جهان سلطه اجازه دهد، خود جای بحث دارد.

بصیرت گفت: تنها در عمل می توان گفت که چنین لوایحی سودمند است یا خیر، ما نگران اجرای آن هستیم که تعهدات و محدودیت ها را پذیرفته و از مزایا بهره مند نشویم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات