۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۲۵۲۶
تحلیلگر مسائل بین الملل:

FATF کمکی به شرایط اقتصادی کشور نخواهد کرد

هانی زاده با بیان اینکه FATF کمکی به شرایط اقتصادی کشور نخواهد کرد، گفت: لایحه CFT بدون توجه به پیامدهایش تصویب شده است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با لایحه CFT اظهار داشت: باز کردن راه تعامل اقتصادی و تبادل تجاری میان ایران و سایر کشورهای عضو توجیه موافقان CFT است حال آنکه امضای چنین توافقنامه استعماری است.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت:FATF  یک سازمان استعماری، غربی و ماسونی که در رابطه با انتقال ارز و گردش مالی کشورها جاسوسی می کند و مشکلاتی برای انتقال و گردش پول ایجاد خواهد کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکهFATF   کمکی به شرایط اقتصادی کشور نخواهد کرد، افزود: لایحه CFT بدون توجه به پیامدهایش تصویب شده است؛ جمهوری اسلامی یک نظام عقیدتی و نگاهی کاملا عاطفی و انسانی به کشورهای اسلامی دارد و با چنین تصویبی در آینده نخواهد توانست به جنبش های آزادیبخش کمک کند.

هانی زاده با بیان اینکه امضای CFT مانع فعالیت معنوی ایران در منطقه می شود، تصریح کرد: براساس CFT، ایران باید ماهیانه گزارش کاملی از وضعیت گردش مالی خود را به اعضای FATF   بدهد و چنین سازمانی حق بازرسی از بانک مرکزی و بانک های بزرگ ما را خواهد داشت و گردش مالی بانک ها را زیرنظر می گیرد.

وی با بیان اینکهFATF  یک سازمان کاملا یهودی آمریکایی است، خاطرنشان کرد:FATF   را غربی ها، لابی صهیونیسم و آمریکایی ها برای اینکه اعمال نظارت بر گردش مالی کشورهای اسلامی داشته باشند، تأسیس کردند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه افزون بر CFT لوایح دیگری هم بصورت زنجیره ای ادامه دار خواهند بود، گفت: سازمان های مدعی مبارزه با پولشویی و گردش مالی تروریست ها هر روز یک گام بیشتری برای نظارت بر گردش مالی کشورهایی که به نوعی دارای نگاه عاطفی به جنبش های جهادی هستند؛ بر می دارند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات