۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۵۲۲

نخستین دوره تربیت مبلغ داستان نویس برگزار می شود

مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری اداره کل تبلیغ نوین، از اولین دوره تربیت مبلغ داستان نویس خبر داد.
دلاوری

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد دلاوری مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی، از برگزاری اولین دوره تربیت مبلغ داستان نویس، خبر داد و گفت: دوره تربیت مبلغ داستان نویس با یک سری اهداف خاص برگزار می شود.

وی با اشاره به این که اهمیت داستان نویسی در بحث انتقال مفاهیم دینی برای هیچ کس پوشیده نیست، گفت: ما اگر بخواهیم مفاهیم مرتبط با تعمیق ایمان و باوردهای دینی همچون خداشناسی، معاد، نماز و حتی مباحثی همچون ولایت فقیه، عدالت و.. را به مخاطب منتقل دهیم، یکی از ابزار ها و قالب های خوب و مفید داستان است.

مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری اداره کل تبلیغ نوین ، از جمله اهداف این دوره را آشنا نمودن مبلغان به ابزار داستان نویسی دانست و بیان داشت: مبلغان می توانند در این دوره که رویکرد ارتقاء و توانمندسازی خواهد داشت به دانش داستان نویسی آشنا و در این حوزه قلم زده و مفاهیم دینی را به مخاطبین خود منتقل کنند.

دلاوری محور های کارگاه را، مبانی کلی اصول داستان نویسی دانست و افزود: این دوره برای کسانی است که با مبانی داستان نویسی آشنایی داشته باشند برگزار خواهد شد و همچنین در این دوره، شرکت کنندگان می توانند زیر نظر اساتید داستان نویسی داستان های خود را نوشته و مورد نقد و بررسی قرار دهند.

مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: افرادی که آشنایی با مبانی داستان نویسی ندارند ابتدا یک داستان کوتاه یک صفحه ای  ارسال می کنند، داستان زیر نظر مسئولین بررسی و ارزیابی شده و افرادی که شرایط حضور در این دوره را داشته باشند به کارگاه داستان نویسی دعوت خواهند شد.

وی مزایای شرکت در دوره را بهره گیری از اساتید مطرح آموزشی داستان نویسی به صورت حضوری،استفاده از اساتید مشاور در طول دوره، اولویت فارغ التحصیلان دوره جهت پذیرش در دوره های تکمیلی، حمایت مالی از داستان تولیدی و واگذاری سفارش های داستان نویسی به منتخبان این دوره دانست.

دلاوری افزود: افراد بتوانند در پایان هر ماه که چهار جلسه است با کمک استاد، داستانی را به سر انجام رسانده از این رو پس از پایان دوره هر فرد باید بتواند سه داستان تولید کند.

وی در ادامه بیان داشت: در صورتی که داستان های شرکت کنندگان مورد تأیید قرار گیرد مبلغ ۵۰ هزار تومان ا ز آن حمایت مالی صورت خواهد گرفت.

مهلت ثبت نام در این دوره از بیستم مهر ماه الی بیستم آبان ماه سال جاری است. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات