۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۲۵۲۰
آیت الله مجتهد شبستری:

ارائه الگوی پیشرفت ۵۰ ساله پاسخ به مدعیان وجود بن‌بست در کشور است

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به انتشار سند الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده، گفت: افزون بر اینکه اجرای این سند به نفع کشور خواهد بود، انتشار آن پاسخ به افرادی است که از بیگانگان الهام گرفته و مدعی‌اند کشور به بن بست رسیده است.
آیت الله مجتهد شبستری درس خارج فقه ‌ایت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز سه شنبه پیش از درس خارج فقه خود با اشاره به صدور سند «الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده» که از سوی رهبر انقلاب اسلامی منتتشر شده است، گفت: موضوعات مطرح شده در سند پنجاه ساله برای ملت ایران بسیار امید بخش است.

وی اظهار داشت: رهبری این سند را به مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت و همچنین به حوزه ها و دانشگاه ارجاع داده اند تا بررسی شده، پیشنهادات تکمیلی ارائه شود و آماده ابلاغ و اجرا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: این سند بسیار کامل و جامع است، درباره مسائل مذهبی، اقتصادی و اداری مطالب مهمی آمده است، در ابتدا به اسلامیت ایران تاکید و بیان شده که باید قوانین اسلامی در کشور تقنین و اجرا شود. در این سند به ممنوعیت خام فروشی نفت که ضرر بسیاری برای کشور دارد اشاره می کند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: براساس این سند باید تشریفات اداری در کشور کاهش یابد و  امروز گفته می شود بیشترین هزینه سالانه دولت به پرداخت حقوق کارمندانی تعلق می گیرد که اغلب کار زیادی ندارند. 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه افزون بر اینکه اجرای این سند به نفع کشور خواهد بود، پاسخ به افرادی است که می گویند کشور به بن بست رسیده است، بیان کرد: این سند پاسخ به  افرادی است که از بیگانگان الهام می گیرند و مدعی هستند کشور به بن بست رسیده است. رهبری در گذشته نیز اشاره کرده بودند که هرگز به بن بست نرسیده ایم و این مشکلات مقطعی است.

وی ادامه داد: دیگر کشورها به نفت جمهوری اسلامی و رابطه با ایران اسلامی نیاز دارند، البته ضعف هایی که در کشور وجود دارد ادامه نخواهد داشت و با تغییر مدیران این ضعف ها برطرف خواهد شد و مردم باید به آینده امیدوار باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در توصیه ای به روحانیان و مبلغان، گفت: البته روحانیان باید نقدهای خود را بیان کنند. همچنین باید به احتکار کنندگان تذکر داده شود که این کار به کشور ضرر می رساند و مردم توجه داشته باشند خرید اجناسی که مورد نیاز امروزشان نیست اقدام درستی به شمار نمی رود. سند پنجاه ساله رهبری فی نفسه موضوعیت دارد و نیز از منظر امیدبخشی در جامعه بسیار مفید خواهد بود./811/پ202/ب1

ارسال نظرات