۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۲۵۰۹
آیت الله کعبی:

زیارت اربعین عامل وحدت و خنثی کننده توطئه های دشمن است

آیت الله کعبی بر ضرورت پرهیز از تفرقه، دودستگی، اختلاف و حاشیه سازی در پیاده روی اربعین تأکید کرد و گفت: دشمنان برای جدایی میان ملت ایران و عراق، نقشه های فراوانی کشیده اند.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور حماسي و ميليوني مردم در مراسم اربعين اظهار داشت: این حضور با رویکرد معرفت و عشق حسینی، تجدید بیعت با نهضت حسینی با شعار لبیک یا حسین برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا و برگرفتن دروس و عبرت ها از پیام عاشورا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا زنده و امروزه مقابله با آمریکا و صهیونیسم در امتداد مکتب عاشورا است، افزود: اربعین حسینی در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) است؛ از این رو باید میان زیارت اربعین و مبارزه با استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ پیوند برقرار کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبارزه با آمریکا و صهیونیسم برگرفته از مکتب عاشورا است، خاطرنشان کرد: زیارت اربعین ظرفیت بسیج انسان های آزاده جهان و ایجاد وحدت بین امت اسلامی براساس عشق حسینی جهت مقابله با آمریکا و صهیونیسم است که همه آنها در ندای «لبیک یا حسین» تبلور پیدا می کند.

آیت الله کعبی ادامه داد: محتوابخشی به زیارت اربعین از طریق تقویت معرفت و عشق حسینی و تجدید بیعت با امام حسین(ع) و حرکت در مسیر جهاد، فداکاری و شهادت و آمادگی برای فداکاری در راه اسلام میسر می شود و این همان بایدهایی است که در پیاده روی اربعین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی پرهیز از تفرقه، دودستگی، اختلاف و حاشیه سازی زیارت اربعین را از نبایدهای مربوط به پیاده روی اربعین برشمرد و گفت: دشمنان برای جدایی میان ملت ایران و عراق، نقشه ها کشیدند و در این باره هوشمندی، بصیرت و مقابله با نقشه هایشان و تقویت پیوند و وحدت دو کشور و عبور از فتنه ها امری لازم است هر چند که دشمن در این نقشه ها شکست خواهد خورد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات