۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۲۴۷۳
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

شهادت حضرت رقیه تیر خلاصی بر آبروی بنی امیه بود

حجت الاسلام اسلامی فر گفت: برخی گفته اند که بعد از شهادت حضرت رقیه(س)، بنی امیه اقدام به تجلیل و احترام اهل بیت امام کرد و آنان را به مدینه و کربلا بازگرداند.
حجت الاسلام اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر شامگاه دوشنبه در اجتماع عظیم عزاداران شام شهادت حضرت رقیه(س) که در عرصه میدان شهدا برگزار شد با بیان آیات 10 و 11 سوره صف، گفت: خداوند در این آیات می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيم. تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ۚ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ». در این آیات خداوند ایمان و مجاهدت با جان و اموال را تجارتی می داند که مابه ازای بسیار گران قیمتی را از جانب او برای مومنان مجاهد در پی دارد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به رهایی از عذاب جهنم به عنوان اولین پاداش خداوند به مومنان مجاهد افزود: این افراد از عذاب جهنم در امان هستند. از نمونه های امروزی این دسته از مومنان می توان به مدافعان حرم حضرت زینب(س) اشاره کرد. این عزیزان از زندگی، همسر و عزیزان شان گذشتند تا در راه خدا جهاد کنند.

وی گناهان مجاهد در راه خدا را آمرزیده دانست و خاطر نشان کرد: خداوند در آیه بعد می فرماید: «يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ» که به این معنا است که آمرزش گناهان دومین پاداش مجاهدان در راه خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی فر ادامه داد: خداوند در ادامه آیه در وصف پاداش مجاهدان می فرماید: «وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ». ورود به بهشت و ساکن شدن در قصرها دیگر پاداش هایی است که خداوند به مجاهدان و شهدا اعطا می کند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه با اشاره به این نکته که لزوما پیروزی جریان حق در دنیا به سرعت اتفاق نمی افتد، افزود: خداوند می فرماید که در مجاهدت در راه خدا ممکن است به ظاهر سختی بکشید و یا حتی متحمل شکست شوید، اما یقینا مقام بهشت و جنات عدن را خداوند به شما اعطا می کند.

وی پیروزی دنیوی و ناگهانی را زمانبر دانست و خاطر نشان کرد: خداوند طبق آیه «وَأُخْرَى تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ» می فرماید که شما پیروزی نهایی و ظاهری را دوست می دارید. اما باید به این نکته توجه داشت که گاها خداوند بنا بر حکمت و مصلحت خود پیروزی ظاهری را عقب می اندازد تا به تدریج در دنیا رقم بخورد.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر و تجلی این شکل از اراده خداوند است، تصریح کرد: ایشان همه یاران، خانواده و زندگی خود را به کربلا بردند و دشمن نیز در ظاهر به پیروزی رسید. اما امروزه هیچ کس پیروز واقعی واقعه عاشورا را دستگاه یزید نمی داند، بلکه امام را پیروز ابدی آن واقعه می شناسد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به اهمیت جهاد کردن ولو با عزیزترین نزدیکان خود افزود: پیامبر اکرم(ص) پس از جنگ احد و حمله دشمن فرمودند که هر کس هر کجا که هست اعم از زن و مرد، پیر و جوان و حتی جانباز و کودک باید به میدان بیاید. همچنین ایشان در ماجرای مباهله نیز تمام عزیزان خود را به میان میدان آوردند.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) به ما آموختند که در میدان مبارزه و جهاد باید همه چیز ولو خانواده خود را به میدان آوریم. قبل از واقعه عاشورا همه تحلیلگران سیاسی و خود ایشان می دانستند که قرار است شهید بشوند، اما در پاسخ به صحبت صاحب نظران می فرمودند که خداوند می خواهد خانواده مرا اسیر ببیند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان اینکه تداوم حرکت حسینی با حضور و اسارت زنان و دختران رقم خورده است، گفت: از همین روی برخی در تاریخ گفته اند که حضرت رقیه(س) تیر خلاص را به بنی امیه در خرابه شام زد. بعد از شهادت ایشان بنی امیه شروع به تجلیل و احترام به خاندان امام کرد و آنان را به مدینه و کربلا بازگرداند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات