۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۸۲۴۶۷
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «شرط ذخیرۀ مالکیت»

این کتاب نوشته غلامرضا یزدانی است که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تهیه شده و در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.
کتاب «شرط ذخیرۀ مالکیت(با نگاه تطبیقی به فقه امامیه و حقوق انگلستان، فرانسه و آلمان)»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «شرط ذخیرۀ مالکیت(با نگاه تطبیقی به فقه امامیه و حقوق انگلستان، فرانسه و آلمان)» اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های قرارداد فروش، عبارت از طرفینی بودن تعهدات قراردادی است که به موجب آن، فروشنده تعهد به انتقال مبیع، و در مقابل، خریدار تعهد به پرداخت ثمن می‌کند. در عمل، گاهی اوقات خریدار قادر به پرداخت فوری و یک‌بارۀ ثمن نیست، مگر اینکه به او فرصتی داده شود تا مبیع را بفروشد یا در پروسۀ تولید به کار ببندد و از عوایدی که از تولید به دست می‌آورد، ثمن را بپردازد. در نتیجه، خریدار نیازمند فرصت مناسبی است تا بتواند با فراهم کردن ثمن، آن را به فروشنده پرداخت نماید.

وی گفت: از طرفی، همواره این خطر وجود دارد که قبل از اینکه خریدار، ثمن کالا را بپردازد، ورشکسته شود و یا اساساً از پرداخت ثمن امتناع کند. در نتیجه، فروشنده‌ای که اقدام به فروش نسیه‌ای کالاهای خود می‌نماید، نیازمند تأمینی است تا از بازپرداخت ثمن کالا اطمینان حاصل کند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در عمل، دائماً برای فروشندگان این امکان وجود ندارد که از تک تک مشتریان خود وثیقه‌های عینی اخذ نمایند؛ زیرا از طرفی، نگهداری وثیقه‌های عینی نیازمند جا و مکان مناسبی است و نگهداری این گونه وثیقه‌ها نیز هزینۀ زیادی بر دوش فروشنده می‌گذارد و از طرف دیگر، در تجارت امروز دنیا، آنچه بسیار مهم است، سرعت بالای مبادلات تجاری است. اخذ وثیقه‌های عینی باعث کند شدن جریان مبادلات بازرگانی می‌شود.

وی به معرفی کتاب «شرط ذخیرۀ مالکیت(با نگاه تطبیقی به فقه امامیه و حقوق انگلستان، فرانسه و آلمان)» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته غلامرضا یزدانی است که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تهیه شده و در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «شرط ذخیرۀ مالکیت(با نگاه تطبیقی به فقه امامیه و حقوق انگلستان، فرانسه و آلمان)» با 200 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 90000 ریال در سال 1395 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 23000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات