۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۴۵۵
حجت الاسلام غلامی:

اربعین فرصتی برای صدور تفکر دینی در دنیا است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه اربعین فرصتی برای صدور تفکر دینی و اسلامی در دنیا فراهم ساخته است، گفت: اربعین محور وحدت و انسجام بین مسلمانان است.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج اهداف قیام عاشورا است.

وی با اشاره به حضور حداکثری آحاد مردم در کربلا و برگزاری پیاده روی عظیم اربعین خاطرنشان کرد: به لطف الهی زمینه حضور مردم فراهم شده است و این حضور فرصتی برای بازخوانی حادثه کربلا است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی این فرصت را فراهم ساخته تا معرفت نسبت به جایگاه و نقش امام حسین(ع) در بهتر بنده بودن به ظهور برسد و با نیت خالص حرکتی خالصانه و حضور دینی اقشار مردم با تفکرات مختلف سیاسی و حضور رده های سنی مختلف در این همایش فراهم شده است.

وی یادآور شد: در همایش پیاده روی اربعین حسینی منیت، پست و مقام تعطیل است و همه زائران برای یک هدف حرکت می کنند و با عشق به یک محور وحدت حرکت می کنند.   

حجت الاسلام غلامی حضور در پیاده روی اربعین حسینی را فرصتی برای رشد و ارتقا و تقویت بنیه دینی زائران عنوان کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی مسابقه ای بزرگ و معنوی است و برنده این مسابقه افرادی هستند که بیشترین بهره مندی دینی و معنوی را از این حضور ببرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی اتحاد و انسجام مسلمانان و وحدت دنیای اسلام را به نمایش می گذارد و این اتحاد درسی برای مخالفان اسلام است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: همین اتحاد و انسجام مسلمانان موجب برچیده شدن داعش شد و مردم با حضور گسترده خود در پیاده روی اربعین توطئه های داعش را از بین بردند.

وی با بیان اینکه اربعین، فرصتی برای صدور تفکر دینی اسلامی در دنیا است، عنوان کرد: با وجود اینکه بین ایران و عراق هشت سال جنگ بود و امروز عراق در اربعین حسینی میزبان شیعیان است، این مهم از محورهای اتحاد مسلمانان است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه اگر اربعین نبود شاید اتحاد بین مردم ایران و عراق شکل نمی گرفت، افزود: اربعین محور وحدت و انسجام بین مسلمانان است و برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد شد./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات