۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۸۲۴۴۲
رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ:

عدالت در مکتب حسینی پای قدرت قربانی نمی‌شود

روشن احمدلی گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که در آن عدالت پای قدرت قربانی نمی‌شود و شهیدی چون حسین(ع) برای برپایی عدالت جان خود و عزیزترین‌هایش را فدا می‌کند.
روشن احمدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست بین‌المللی «مبارزه با اشغال، ترور و تجزیه‌طلبی» امروز با حضور اساتید دانشگاه، چهره‌های فرهنگی و مدیران رسانه از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ در این نشست گفت: متاسفانه امروز در عرف سیاست جهان قدرت را مساوی با عدالت به حساب می‌آورند و فرد قدرتمند را هرچند ظالم، مساوی با عدل به ما نشان می‌دهند.

روشن احمدلی گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که در آن عدالت پای قدرت قربانی نمی‌شود و شهیدی چون حسین(ع) برای برپایی عدالت جان خود و عزیزترین‌هایش را فدا می‌کند.

وی افزود: یکی از اندیشمندان ایرانی در ارتباط با موضوع قره‌باغ به من گفت که مصیبت شما از روزی آغاز شد که عنوان «محاربه» را با «مناقشه» عوض کردید و برای آزادی خاک اشغال شده، نشستید پای «مذاکره». این را واقعیت مساله قره‌باغ می‌دانم.

همچنین علی علی اف، رئیس حزب توسعه شهروندی جمهوری آذربایجان در سخنان خود برپایی دولت ارمنستان در اراضی دیرپای مسلمانان در ایروان را برای جلوگیری از رشد دو ابرقدرت مسلمان ایران و ترکیه پس از جنگ‌های جهانی دانسته و گفت: هم‌اکنون ایران و ترکیه می‌توانند با ورود جدی به مساله «قره‌باغ» به حل این مناقشه کمک کنند.

وی افزود: راه چاره مشکلات کنونی عالم اسلام وحدت است؛ چگونه می‌شود قبول کرد که یک میلیارد مسلمان یک نماینده ثابت در شورای امنیت سازمان ملل، محل اصلی تصمیم‌گیری های مهم درباره جهان نداشته باشند؟

رئیس حزب توسعه شهروندی جمهوری آذربایجان ادامه داد: جوانان غیور جمهوری آذربایجان از محاربه با دشمن اشغالگر نمی‌ترسند و در این بین عامل خارجی یا گستردن سیطره خود مانع از آغاز جنگ پیروزی بخش است.

همچنین استاد دانشگاه تبریز در این مراسم با بازخوانی وقایع بعد از جنگ جهانی دوم در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و تجزیه امپراتوری عثمانی گفت: دولت‌های استعمارگر بعد از این جنگ خانمان‌سوز به فکر تجزیه دولت‌های قدرتمند منطقه و در نتیجه آن کاستن قدرت منطقه‌ای افتادند.

محمدعلی متفکر آزاد با اشاره به موضوع اشغال اراضی «قره باغ کوهستانی» توسط ارمنستان گفت: این اشغال، نه تنها داغی بر دل شهروندان جمهوری آذربایجان، بلکه آتش سوزانی است در دل مسلمانان ایران و منطقه و امیدواریم هرچه زودتر و با آزادی این بخش از پیکر جدامانده از آغوش اسلام، جشن بزرگ پیروزی را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین ارتباط سه مفهوم «ترور»، «اشغال» و «تجزیه» با یکدیگر، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیداری و شوق قیام در میان ملت‌های مسلمان منطقه رو به افزایش نهاد و از ترس اسن عامل امپریالیسم به سرکردگی آمریکای جنایتکار با بهره‌گیری از این سه عنصر برای تضعیف انقلاب اسلامی قدم در میدان گذاشت که فکر تجزیه عراق، سوریه، ایران و عربستان آخرین تیر ترکش در این نقشه است./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات