۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۸۲۴۴۰
رییس تشکیلات آزادی بخش قره‌باغ:

راه حل قره‌باغ ورود کشورهای مسلمان است

عاکف نقی گفت: دشمنان «ایران» و «آذربایجان» سال‌هاست با استفاده از ابزارهایی همچون ترور و اشغال از آزار و اذیت این دو ملت دست برنمی‌دارند.
عاکف تقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رئیس تشکیلات آزادی بخش قره‌باغ ضمن اعلام تنفر از تروریست‌هایی که واقعه شوم اهواز را به وجود آوردند، با بازماندگان شهدای این حادثه اعلام همدردی کرد.

عاکف نقی گفت: دشمنان «ایران» و «آذربایجان» سال‌هاست با استفاده از ابزارهایی همچون ترور و اشغال از آزار و اذیت این دو ملت دست برنمی‌دارند اما به کوری چشم دشمنان، این دو ملت هستند و پشت به پشت هم یکدیگر را در غلبه بر مشکلات یاری می‌دهند.

وی افزود: بارها و بارها گفته‌ایم که حل مشکلات جهان اسلام نظیر فلسطین، یمن، قره‌باغ، کشمیر و.. تنها و تنها با وحدت و همکاری مسلمانان حل شدنی است و این مشکلات راه حلی در خارج از دنیای اسلام ندارند. 

رئیس تشکیلات آزادی بخش قره‌باغ گفت: برای نخستین بار در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی که در مقر سازمان ملل برگزار شد، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان حرف ده سال پیش ما را تکرار کرد و گفت که کشورهای مسلمان بایستی در نحوه ارتباط با کشور اشغالگر ارمنستان تجدیدنظر نمایند و این کشورها بایستی با برقراری گروه تماس با ارمنستان، درخواست خروج از اراضی اشغالی و تقبل ضرر و زیان 25سال اشغالگری را بدهند.

عاکف نقی ادامه داد: درخواست صریح ما حضور کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان در گروه حکمیت بین‌المللی مناقشه قره‌باغ موسوم به مینسک است.

همچنین نصیری، استاد روابط بین‌الملل  دانشگاه تبریز در این نشست از تفسیرهای به رای و برخورد سلیقه‌ای با موضوعاتی همچون «اشغال» و «ترور» انتقاد کرد و گفت: این سلیقه غرب و حاکمان آن است که امروز تعیین می‌کند کدام مساله را باید ترور بدانیم و کدام را نه و رسانه‌های غربی بر این مبنا به تفسیر سلیقه‌ای از ترور، تروریست و تروریسم روی آورده‌اند.

وی به نظریه برخود تمدن‌های ساموئل هانتینتگتون اشاره کرده و گفت: بر اساس این نظریه مشهور در مطالعات علوم سیاسی، سه قدرت بزرگ عالم اسلام، روسیه و چین بزرگترین تهدیدها برای آمریکا و امپریالیسم به حساب می‌آیند و آمریکا در صدد فروپاشاندن این سه قدرت است و در مقابل پادرهر آن وحدت مسلمانان می‌باشد./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات