۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۲۴۳۲
مسؤول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی:

۳۰۰ محفل انس با قرآن در مسیر پیاده روی اربعین برگزار می شود

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: ۳۰۰ محفل انس با قرآن در مسیر پیاده روی اربعین برگزار می شود.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مسؤول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست خبری اعلام برنامه‌های کاروان قرآنی اعزامی به مراسم اربعین حسینی، که در اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار شد، گفت: اتحادیه تشکل‌‌های قرآنی همچون سال‌های گذشته که به ترویج فرهنگ قرآن در پیاده‌روی اربعین پرداخته امسال نیز در قالب کاروان نور تعدادی از فعالان قرآنی را به مراسم عظیم و باشکوه اعزام خواهد کرد.

وی افزود: امسال بر اساس شاخصه‌های در نظر گرفته شده ۲۵۰ نفر متقاضی حضور در این اجتماع عظیم شدند که با توجه به ظرفیت موجود ۳۰ نفر از گروه‌های قراء و تواشیح انتخاب شدند که در بین آنان گروه تواشیح وارثین، ثقلین و مشکات حضور دارند.

محمدی با بیان اینکه اگرچه در نجف و کربلا نیز برنامه‌هایی را خواهیم داشت اما برنامه‌های اصلی ما در مسیر زائران از نجف تا کربلا خواهد بود، عنوان کرد: در مسیر پیاده روی اربعین۳۰۰ محفل قرآنی را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم همچون سال‌های گذشته به هزار محفل افزایش یابد.

مسؤول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: با توجه به اختلاف‌افکنی های دشمن ده‌ها محفل مشترک بین گروه‌های ایرانی و‌ عراقی برگزار و از رسانه‌های داخلی و عراقی پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه محل استقرار کاروان نور در موکب حضرت معصومه(س) عمود ۱۰۸۰ است، اظهار داشت: در مسیر پیاده‌روی اربعین طرح ۱۴۵۲ با هدف حفظ جزء 30 برگزار می‌شود که به برندگان آن نیز جوایزی اهدا می‌شود.

محمدی ابراز کرد: با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان طبع و‌ نشر قرآن تجهیزات قرآنی برای برخی موکب‌ها نیازمند به قرآن فراهم شده است که به ۵ هزار نسخه می‌رسد. همچنین مشاوره های قرآنی، پاسخگویی به مسایل شرعی، تصحیح نماز از دیگر برنامه های فرهنگی ما در مسیر پیاده روی اربعین است.

وی درباره بودجه هزینه شده برای این برنامه‌های قرآنی، گفت: ما برای برنامه‌های اربعین هیچ‌ کمکی از دولت یا اعتبارات قرآنی دریافت نکردیم و این کمیته ذیل کمک های مردمی اداره می‌شود. درباره ادامه کار ما با کسری بودجه مواجه هستیم که امیدوارم با کمک خیران این مشکل مرتفع شود، درباره ایاب و‌ ذهاب این کاروان نیاز به کمک مردمی هستیم که در این زمینه حسابی به نام خیران قرآنی با شماره حساب ۱۴۱۱۴ در بانک تجارت ایجاد شده است که خیران می توانند در این امر خیر اقدام کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات