۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۲۴۲۹
آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

دعا با صلوات به استجابت نزدیک می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گناه مانع استجابت دعا می‌شود، گفت: انسان دعای خود را بعد از حمد و ثنای الهی با صلوات به استجابت نزدیک کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ریشهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: حمد و ستایش خداوند برکات فراوانی برای انسان و جامعه بشری دارد.

وی نخستین برکت حمدکردن خداوند را کامل شدن نعمت‌های الهی بیان کرد و ادامه داد: اجابت دعا و نافرمانی نکردن از دستورات الهی از دیگر برکات حمد خداوند به شمار می‌رود.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه انسان در کمال تواضع باید از خداوند نیازهای خود را درخواست کند، ابراز کرد: تاکید شده قبل از دعا انسان حمد خداوند را به جای بیاورد تا دعایش مستجاب شود بنابراین انسان نباید با درشتی خواسته‌های خود را در محضر خداوند بیان کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: در روایات متعدد آمده انسان دعای خود را بعد از حمد و ثنای الهی با صلوات به استجابت نزدیک کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان با حمد الهی بهشت خود را آباد می‌کند، خاطرنشان کرد: طبق صریح روایات؛ نتیجه یک حمد کاشت یک درخت در بهشت است، در جای دیگر آمده گناه و سرپیچی از دستورات الهی باعث آتش زدن این درختان می‌شود؛ بنابراین انسان دعا کننده باید از تهمت زدن به دیگران، مسخره‌کردن، دروغ گفتن، نافرمانی دستورات الهی و ... اجتناب کند تا دعایش مستجاب شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات