۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۲۴۰۱
رییس اورژانس کشور خبر داد؛

آمادگی کامل کاروان بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به زائران اربعین

کولیوند از آمادگی کامل کاروان بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در دستور کار جدی قرار گرفته است.
کولیوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور امروز در دیدار با مراجع تقلید با بیان این که اورژانس کشور 43 سال پیش به عنوان چهارمین اورژانس شکل گرفته است، گفت: در آن زمان اورژانس 10 پایگاه داشت اما از زمان نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد چشمگیری داشته و توسعه خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر 4 هزار و 800 آمبولانس وجود دارد که 2 هزار و 400 آمبولانس برای سه سال گذشته است، هفته گذشته 700 آمبولانس دیگر اضافه کردیم که به برنامه وزیر بهداشت و برکت طرح تحول سلامت است.

کولیوند با بیان این که هزار دستگاه آمبولانس دیگر هم اضافه می شود، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه ریزی می کنیم که اورژانس های را در جاده های روستایی مستقر کرده و خدمات رسانی را به سمت روستاها ببریم.

وی ادامه داد: 39 فروند بالگرد در قالب اورژانس هوایی داریم که در 3 سال گذشته 23 هزار مصدوم را جابه جا کرده و 65 درصد این تعداد مستقیم به اتاق عمل رفته اند که سبب نجات افراد از مرگ و خسارت های دیگر شده است.

رییس اورژانس کشور با بیان این که خدمات اورژانس به صورت رایگان و در قالب طرح تحول سلامت ارائه می شود، ابراز داشت: در جاهایی که مانند تهران که شلوغ است و آمبولانس ها دیر می رسند مجبور شدیم که موتور آمبولانس را اضافه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های اورانس در برنامه های ملی و مذهبی عنوان کرد: اورژانس در  برنامه های هیأت ها و دستجات عزاداری امام حسین(ع) استقرار دارد و چند سال است که خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در دستور کار جدی قرار گرفته است.

کولیوند خاطرنشان کرد: با عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) در کارها موفق تر شدیم، سال قبل در سامرا حادثه تروریستی اتفاق افتاد و از آنجایی که اورژانس خود را برای اربعین آماده می کردیم دو هواپیما تبدیل به بیمارستان شده بودند که مجروحان کمتر از 12 ساعت بدون عارضه به تهران منتقل شدند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مرز آمبولانس های بسیاری مستقر شدند و بیمارستان های سیار بسیاری دایر شده و نیروهای متخصص و مبتحری به کار گرفته شده اند؛ بنابراین با ظرفیت کامل برای خدمت رسانی به زوار اربعین آماده هستیم.

رییس اورژانس کشور با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه گفت: در این حادثه چند رکورد جهانی را ثبت کردیم، در آن زمان بیمارستان های سیار در کنار مرز قرار داشت اما در کمتر از 15 ساعت6 بیمارستان سیار را در کل منطقه راه اندازی کردیم که مجهز به اتاق عمل، آزمایشگاه و رادیولوژی بودند و جراحی های دست و مغز در آن انجام شد که سابقه نداشت.

وی افزود: با توجه به گستردگی زلزله کمتر از 20 ساعت 7 هزار و 350 مصدوم به شهرهای مختلف منتقل شدند که حتی نفر هم در راه عارضه دار نشد، ظرف 3 روز هزار و 980 عمل جراحی برای مصدومان زلزله انجام شد؛ تلاش ما این است که خدمات را دقیق و با سرعت بالا انجام دهیم.

کولیوند اظهار داشت: خوشبختانه تمام توصیه ها و سفارشات رهبر انقلاب عملیاتی شده و سعی کردیم که از تولیدات داخلی، اشتغال و ارتقای سلامت مردم حمایت شود، خوشبختانه نیروهای در اختیار سازمان جوان و فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه های اورژانس برای پیشگیری از آسیب ها ادامه داد: آموزش های پیشگرانه برای طلاب، دانشجویان، نظامیان و اقشار دیگر آغاز شده است تا بتوانیم پیشگیری کنیم و اتفاقی رخ ندهد./1323/

ارسال نظرات