۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۲۳۹۵
استاد حوزه علمیه:

طلاب خود را برای تبلیغ در عرصه بین الملل آماده کنند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه طلاب باید خودشان را برای تبلیغ در عرصه بین الملل آماده کنند، گفت: اگر مبلغان در عرصه بین الملل فعال نشوند وهابیت، اروپا و غرب را تصاحب خواهد کرد.
الهایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قاسم الهایی سحر استاد حوزه علمیه، امروز در حوزه علمیه کوثر گفت: امام حسین(ع) خطاب به خواص می‌فرمایند: ای کسانی که در یک مسیر برای رسیدن به یک هدف حرکت کردید، مردم شمارا به‌عنوان اهل علم می‌شناسند؛ در جامعه کنونی طلاب به‌عنوان اهل علم شناخته می‌شوند.

وی افزود: همچنین فرمودند: مردم از شما به‌خوبی یاد می‌کنند و مردم به مقدار ارتباطی که با خداوند دارید شمارا محترم می‌شمارند؛ طلاب به نصیحت کردن معروف هستند و در این نصیحت خیر مردم را جستجو می‌کنند اما باید توجه داشته باشند که خود نیز به آن نصیحت عمل کنند.

حجت‌الاسلام الهایی سحر بیان داشت: حضرت فرمودند: انسان‌های مقتدر از شما حساب می‌برند؛ کسانی که پست و مقام دارند از اهل علم به خاطر علمشان حساب می‌برند برای همین مردم برای طلاب احترام قائل هستند چراکه آنان را اهل فضل و علم می‌دانند بنابراین طلاب باید مراقب باشند که عالم شوند نه با سواد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه هدف شما طلاب باید نصرت دین الهی باشد، ابراز داشت: امروز در شهر قم قریب به 400 مجتهد وجود دارد که اگر هر یک از این افراد به یک شهر می‌رفتند و مبانی دینی را برای مردم تبیین می‌کردند وضعیت فرهنگی ما امروز این نبود. طلاب باید نسبت به جامعه اسلامی احساس وظیفه و تکلیف داشته باشند.

وی ادامه داد: در بیداری اسلامی لیبی، مصر و تونس الازهر از قم 50 مبلغ فاضل و مسلط به زبان عربی درخواست کرد اما متأسفانه قم نتوانست این تعداد مبلغ را به آنان معرفی کند و امروز می‌بینیم الازهر مصر در دستان اخوان المسلمین اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام الهایی سحر بیان داشت: هفته گذشته 118 متفکر غربی برای رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند که امروز جوامع غربی نیاز به مبلغ مسلمان دارد اگر شما اقدام نکنید وهابیت، اروپا و غرب را تصاحب خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز اروپا به‌شدت دچار خلأ شده است بنابراین طلاب نباید از امر تبلیغ در عرصه بین‌الملل غافل شوند.

وی بیان داشت: نوع بیان در امر تبلیغ بسیار حائز اهمیت است از این رو مبلغان باید امور دینی و محاسن اهل‌بیت(ع) را به‌خوبی بیان کنند. امروز آسیب‌های اجتماعی بسیار دردآور شده و طلاب باید این آسیب‌ها را برطرف کنند. برای جامعه جوان و نوجوان طرح و برنامه ضد تهاجم فرهنگی داشته باشید تا آنان در برابر آماج حملات دشمن مقاوم شوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات