۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۸۲۳۷۱
آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

انسان شاکر نافرمانی خداوند نمی‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان شاکر نافرمانی خداوند نمی‌کند، گفت: شکر نعمت سبب افزایش رزق و روزی می‌شود.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد درباره علت تأکید خداوند بر تحمید خودش گفت: حمد و ستایش الهی برکات فراوانی برای انسان دارد.

وی افزود: اگر بگوییم حمد کردن خداوند هیچ سودی ندارد می‌توان گفت این عمل نشانه انسانیت و عقلانیت انسان است زیرا اگر به یک حیوان نعمت و یا چیزی داده شود چون عقل ندارد اثری در وجود او ایجاد نمی‌شود اما عقل انسان حکم می‌کند در مقابل نیکی دیگران شاکر و سپاس‌گزار باشد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری بابیان اینکه خداوند غنی به ذات است و نیازی به حمد و ستایش بندگان ندارد، ابراز کرد: اگر کسی خداوند را حمد کند در اصل خودش را حمد کرده است بنابراین انسان است که از حمد الهی سود می‌برد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، گفت: امام علی(ع) فرمودند: خداوند را حمد می‌کنم برای آن‌که خواهان کامل شدن نعمت حضرت حق هستم؛ حمد الهی نعمت را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق صریح روایات؛ حمدالهی در اصل گردن نهادن بر عزت خداوند است، در جای دیگر آمده حمد الهی مانع نافرمانی انسان از دستورات خداوند می‌شود، همچنین آمده از سنگین‌ترین و بهترین اندوخته‌های قیامت حمد کردن خداوند است؛ بنابراین حمد و سپاس خداوند، انسان را کامل و مانع معصیت نافرمانی او می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات