۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۳۶۴
رییس انستیتو بین الملل مسکو:

روسیه و ایران دو شریک سنتی در زمینه همکاری‌های دانشگاهی هستند

رییس انستیتو بین الملل مسکو همکاری دانشگاه روسیه با دانشگاه مذاهب اسلامی ایران را مایه افتخار دانست و گفت: روسیه و ایران دو شریک سنتی در زمینه همکاری‌های دانشگاهی هستند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حلیم هانا رییس انستیتو بین الملل مسکو، امروز در همایش «همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه، ظرفیت‌ها و چشم انداز» که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: روسیه و ایران دو شریک سنتی در زمینه همکاری‌های دانشگاهی هستند.

وی افزود: همانطور که در قرارداد دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مارس 2012 میلادی ذکر شده معاهده‌ای در زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین این دو کشور امضا شد.

هانا ادامه داد: بنده نماینده دانشگاه بین المللی هستم که در کشورهای خاورمیانه، آسیا و آفریقا و کشورهای مشترک المنافع بیش از 23 سال فعالیت دارم در این سالها ما توانستیم برای بیش از 30 هزار دانشجوی خارجی این فرصت را ایجاد کنیم که در بهترین دانشگاه‌های روسیه تحصیل کنند.

رییس انستیتو بین الملل مسکو در ادامه اظهار داشت: بیشتر این دانش آموختگان به کشورهای خودشان بازگشتند و در زمینه‌های مختلف مشغول به کار شدند. دانشگاه‌های ما از جمله دانشگاه رودن با دانشگاه‌های خوب دنیا همکاری فعالی دارند.

وی افزود: برای آن که ما بتوانیم به دانشجویان ایرانی کمک کنیم که در دوران تحصیل در روسیه راحت‌تر باشد می‌توانیم از کسانی که لیسانس دارند برای حضور در دانشگاه‌ها دعوت به عمل بیاوریم.

هانا اضافه کرد: همچنین با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی تصمیم داریم در ایران دفتری احداث کنیم تا دانشجویان زبان روسی را در کشور خودشان به عنوان مقدمات حضور در روسیه آموزش ببینند. این برای دانشگاه بین المللی ما افتخار است که با دانشگاه مذاهب همکاری داریم.

در ادامه خانم دکتر سارینا یفرمورا معاون بین الملل دانشگاه بزرگ رودن روسیه به ایرد سخنرانی پرداخت و گفت: همکاری بیشتر دو دانشگاه ایران و روسیه در گرو گسترش بیشتر زبان است.

وی افزود: ما باید یک مرکزی احداث کنیم تا در این مرکز زبان روسی و فارسی آموزش داده شود.

یفرمورا برگزاری کنفرانس‌های بین المللی در دو کشور را بسیار مفید و خوب دانست و ابراز کرد: این همایش‌ها موجب ارتباط بیشتر و همکاری بیشتر این دو دانشگاه می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین مختاری در این ارتباط سهم بسیاری دارد.

معاون بین الملل دانشگاه بزرگ رودن روسیه ادامه داد: با همکاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با  رییس دانشگاه رودن روسیه در اوایل سال میلادی جدید یک کنفرانس مهم مذهبی در مسکو برگزار خواهد شد.

وی افزود: امید که این کنفرانس سرآغاز همکاری‌های مشترک در زمینه علمی باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات