۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۳۵۶
در دیدار دبیر شورای عالی حوزه مطرح شد؛

تأکید آیت الله شبیری بر تقویت درس اخلاق در حوزه| جای درس اخلاق هایی مانند درس امام در حوزه خالی است

حضرت آ‌یت الله شبیری با تأکید بر تقویت دروس اخلاق در حوزه گفت: امام که درس اخلاق می گفتند تا چند روزی حوزه یک حال و هوای دیگر داشت. امروز جای این درس اخلاق‌ها در حوزه خالی است.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه شرایط کنونی ایران و جهان را شرایطی ویژه دانست و بر لزوم تقویت و گسترش درسهای اخلاق در حوزه علمیه تاکید کرد.

وی با اشاره به درس اخلاق مرحوم امام خمینی(ره) افزود: آقای خمینی که درس اخلاق می گفتند تا چند روزی حوزه یک حال و هوای دیگر داشت. امروز جای این درس اخلاق‌ها در حوزه خالی است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با تبیین نقش علما در ترویج اخلاق خاطرنشان کرد: وقتی که گذشته حوزه را بررسی می کنیم می بینیم که در مناطق مختلف کشور، رؤیت علما برای هدایت مردم کافی بود. مردم از رفتار علما و روحانیون درس می گرفتند.

وی نپرداختن به سیره حضرات معصومین(ع) و علمای شیعه را یکی از دلایل کم رنگ شدن مباحث اخلاقی دانست و گفت: باید برای طلبه‌ها مجلسی تشکیل شود و سخنرانان با استناد به روایت‌های نورانی و سیره بزرگان مباحث اخلاقی را شرح دهند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به تعطیلی درس‌های حوزه در روزهای پایانی هفته، از طلبه‌ها خواست با مطالعه سیره علما عوامل موفقیت آنان، و روش برخوردشان با مردم و جامعه را بررسی کنند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: این روش مطالعه باعث می شود طلبه هم از فرصت عمرش بهره ببرد و هم خستگی مطالعات روزهای گذشته را نداشته باشد./۱۳۲۳/

ارسال نظرات