۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۸۲۳۴۵
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

تقویت وحدت بین مذاهب و ادیان مهمترین هدف دانشگاه مذاهب است

حجت الاسلام والمسلمین مختاری مهمترین هدف دانشگاه مذاهب را تقویت وحدت بین مذاهب و ادیان مختلف بیان کرد و گفت: مأموریت و رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی پیشگیری از افراط، نگاه خشن، قرائت نابخردانه افراطی و فهم ناقص از دین است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، امروز در همایش «همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز» که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: مأموریت و رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی پیشگیری از افراط، نگاه خشن، قرائت نابخردانه افراطی و فهم ناقص از دین است.

وی افزود: فلسفه پیدایش دانشگاه مذاهب آن است که آموزه‌های وحیانی اسلام را آن‌گونه که امت اسلامی از پیامبر اکرم(ص) دریافت کرده همان‌گونه در جامعه گسترش و نشر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ادامه داد: امروز متأسفانه جهان بشریت با همین قرائت‌های افراطی، تند، خشن و غیرمنطقی رو به رو شده که جز ایده و نقطه نظرات خود نظریه‌ دیگری را به رسمیت نمی‌شناسند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز بسیاری از آشوب‌ها، منازعات و بی‌نظمی‌های امنیتی در جوامع بشری به نام دین انجام می‌شود، ابراز کرد: امروز این گروه‌ها بسیار قلیل هستند که ادعای پیروی از دین‌ دارند اما اقدام به گمراه ساختن جهان و بشریت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز عالمان و دانشمندان روشن‌بین با یک نگاه جامع می‌دانند چه رسالتی دارند ازاین‌رو افزون بر هدایت جامعه‌ دینی به عدم گسترش و رشد تفکر تکفیری و نگاه افراطی تلاشی مجدانه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری مهم‌ترین هدف دانشگاه مذاهب در راه اندازی شعب مختلف در استان‌ها را تقویت وحدت بین مذاهب و ادیان بیان کرد و اظهار داشت: امروز دانشگاه مذاهب اسلامی این افتخار را دارد دانشجویان از پیروان مذاهب مختلف با متون درسی خودشان و با تدریس اساتید صاحب‌نام خودشان در این دانشگاه تحصیل‌کرده و در سه مقطع ارشد، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب در مقاطع مختلف به دنبال آن است تا نیروهایی تربیت کند که اسلام ناب محمدی را به جامعه نشر دهند.

وی بیان داشت: در بخش بین‌الملل ما به دنبال آن هستیم که دانشگاه مذاهب با ایجاد تعامل بیشتر و ایجاد ارتباط گسترده‌تر با سایر دانشگاه‌های معتبر جهان از ظرفیت‌های آن دانشگاه‌ها بهره‌مند شده و بتوانیم در تبادل دانشجو و استاد و اعزام اساتید و هیات علمی دانشگاه به دانشگاه‌های جهان آن شکل بین‌المللی خودش را پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ادامه داد: ما با بسیاری از دانشگاه‌های جهان ارتباط برقرار کردیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقدشده که این اقدام بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی دانشگاه رودن روسیه و دانشگاه مذاهب اسلامی کنفرانس دین و مقابله با خشونت را در سطح بین‌الملل برگزار خواهند کرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات