۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۸۲۳۳۷
کولیوند:

اورژانس کشوری در جریان زلزله کرمانشاه ۷ رکورد جهانی ثبت کرد

سرپرست سازمان اورژانس کشور از ثبت ۷ رکورد در جریان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: راه‌اندازی ۶ بیمارستان صحرایی و درمان ۷ هزار مصدوم و هزار و ۹۸۰ عمل جراحی بخشی از خدمات مثال‌زدنی اورژانس کشور بوده است.
اورژانس حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیر حسین کولیوند ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که ایران 43 سال گذشته به‌عنوان چهارمین کشور دنیا فوریت‌های پزشکی خود را راه‌اندازی کرده است، اظهار داشت: با ظهور انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران اورژانس پیش بیمارستانی رشد چشم‌گیری داشته است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به این اینکه اورژانس در دوران دفاع مقدس در خطوط مقدم نقش مهمی را ایفا کرده است، ابراز داشت: در جریان دفاع از حریم اهل‌بیت اورژانس نیز در کنار مدافعان حرم به ارائه خدمات قابل‌توجهی پرداخته است.

وی ادامه داد: در 3 سال گذشته ناوگان زمینی اورژانس برابر با مجموع 40 سال گذشته افزایش داشته است.

کولیوند با اشاره به این‌که با اضافه شدن 700 دستگاه آمبولانس تعداد ناوگان اورژانس از 4 هزار و 800 دستگاه به 5 هزار و پانصد دستگاه افزایش‌یافته است، گفت: هزار دستگاه دیگر در حال خریداری است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور به راه‌اندازی اورژانس هوایی اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر39 اورژانس هوایی در اختیار است که در  مدت کوتاهی 23 هزار مجروح را جابجا کرده که بسیاری به اتاق عمل منتقل‌ شده‌اند.

وی افزود: توسعه پایگاه‌های جاده‌ای در 3 سال اخیر از برنامه‌های مهم اورژانس بوده است، این در حالی است که اورژانس هوایی خدمات مطلوبی داشته تا جایی که 55 درصد مرگ‌ومیر مادران باردار در پی راه‌اندازی این اورژانس کاهش‌یافته است.

کولیوند به خدمات اورژانس به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت: شعار رهبری معظم انقلاب در این عرصه صد در صد عملیاتی شده است، این در حالی است 57  بیمارستان کشور با کد 247 آماده پذیرش این بیماران هستند.

وی ادامه داد: با کمک دستگاه نوار قلب خوان که تولید داخلی است اپراتورهای متخصص با مشاهده نوار قلب قبل از چاپ به‌صورت آنلاین به نیروهای اورژانس حاد بودن یا معمولی بودن سکته را گزارش می‌دهند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از ثبت 7 رکورد در جریان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: راه‌اندازی 6 بیمارستان صحرایی  و درمان 7 هزار مصدوم و هزار و 980 عمل جراحی بخشی از خدمات مثال‌زدنی اورژانس کشور بوده است./۸۳۷/پ202/ب1

ارسال نظرات