۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۸۲۳۲۴
امام جمعه تبریز:

کسی منکر مشکلات اقتصادی کشور نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه منکر مشکلات اقتصادی و تحریم ها در کشور نیستیم، گفت: اما باید توجه کرد که تحریم ها از اوایل انقلاب، وجود داشته و به طور قطع ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از فعالان بسیج دانشجویی استان، اظهار داشت: امروز دشمنان به هر طریق ممکن می خواهند با هجمه فرهنگی جوانان را به ابتذال کشانده و اهداف خودشان را پیاده کنند که ترویج مدگرایی، مواد مخدر و بی بندو باری از جمله آنهاست.

وی افزود: ناامید کردن مردم از اوضاع کنونی کشور، مایوس کردن جوانان از آینده، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و بین اقوام مختلف از توطئه های فرهنگی دشمنان است که برای مقابله با چنین فتنه هایی، هوشیاری و بصیرت آحاد مردم و مسولان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه منکر مشکلات اقتصادی و تحریم ها در کشور نیستیم، یادآور شد: اما باید توجه کرد که تحریم ها از زمانی که لانه جاسوسی توسط دانشجویان در اوایل انقلاب اسلامی تسخیر شد، وجود داشته و به طور قطع ادامه خواهد داشت.

وی نقش دانشجویان در برابر توطئه دشمنان را مهم خواند و گفت: استکبار جهانی توطئه های مختلفی را برای مقابله با نظام تدوین کرده است که در حال حاضر توطئه فرهنگی، اقتصادی و روانی بیشترین تهدید برای نظام به شمار می رود.

امام جمعه تبریز، خودسازی را برای تربیت روحی و تعالی دانشجویان مهم خواند و افزود: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای تربیت نفس است که با آن می توان ارتباط خود را با خدا محکم کرد و با این ارتباط انسان کمتر دچار خطا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بسیجی عمل کردن زینت تشکیلات دانشجویی است، اضافه کرد: در همه عرصه ها به فرهنگ بسیج نیازمندیم، چون بسیج همواره در همه برهه ها و بحران ها و مواقع حساس کارساز بوده و نقش مهم خود را نشان داده است.

وی توجه دانشجویان به حل مشکلات جامعه همچون مشکلات اقتصادی را تاثیرگذار دانست و گفت: دانشگاهیان با انجام پایان نامه های خود و اجرایی کردن آنها می توانند در این خصوص موثر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقد دانشجویی را از راهکارهای رفع مشکلات کور در عرصه های گوناگون برشمرد و یادآور شد: دانشجویان باید با برگزاری کرسی های دانشجویی مطالعه گر بوده و مشکلات را با هدف اصلاح نقد کنند و البته نباید با هدف تخریب و زیر سوال بردن اشخاص باشد.

وی به موضوع «اف.ای.تی.اف» و «سی.اف.تی» و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: این پیمان ها ساخته و پرداخته نظام سلطه و غربی ها بوده و با ظاهر خوبی که دارند، منافع شوم آنها را تامین می کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه برای نظام جمهوری اسلامی بن بستی وجود ندارد، از برخی ها که آگاهانه و یا ناآگاهانه امید به غربی ها بسته اند، خواست در تصمیم گیری های خود هوشیار باشند./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات