۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۸۲۳۰۲
حجت‌الاسلام احمدی:

همه مردم برای نمایش شکوهمندی اربعین حسینی متحد عمل کنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کربلا و اربعین حسینی، عصمت و قداست و عزت است، گفت: روحانیان و مبلغان، مداحان و اقشار مختلف مردم باید برای نمایش شکوهمندی اربعین حسینی متحد و منسجم عمل کنند.
حجت الاسلام احمدی

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، بر ضرورت نقش‌آفرینی شایسته روحانیان و مداحان در این ایام تأکید کرد و افزود: باید اقشار مختلف مردم، روحانیان و مبلغان، مداحان و اعضای هیئت‌های مذهبی با همدلی و انسجام شکوهمندی اربعین حسینی را به نمایش بگذارند.

وی اظهار کرد: روحانیان مبلغ و مداحان باید از شعائر الهی در این ایام عظیم استفاده کرده و آنچه را برای سخنرانی و مداحی انتخاب می‌کنند درشان امام حسین (ع) باشد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه حضور روحانیان و مبلغان، طلاب و مداحان در کاروان‌های اعزام اربعین حسینی می‌توانند فضایی معنوی را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که روحانیان مبلغ دین هستند، مداح هم باید مبلغ دین باشد و در مراسم‌ها و مجالس از اشعار و ادبیات مناسب و در خور شأن اهل بیت و ائمه اطهار (ع) استفاده کند.

وی مداحی را نوعی معلمی دانست و مداحان را به مطالعات بیشتر پیرامون زندگینامه اهل بیت و مصائب آن‌ها سفارش کرد.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: لطف خدا شامل همه مداحان شده؛ چراکه خداوند به آن‌ها نعمت بزرگی عطا کرده که می‌توانند با نوای گرم و محبت انگیز خود مستمعین را با اهل بیت (ع) و ائمه اطهار بیشتر و بهتر آشنا کرده و از زندگی سراسر نور و افتخارآمیز آنان درس بندگی و آزادگی بیاموزند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی قطره‌ای از اقیانوس عظیم کربلای حسینی است، خاطرنشان کرد: کربلا و اربعین حسینی، عصمت و قداست و عزت است؛ ازاین‌رو باید با عزاداری‌های مطلوب و دور از آسیب، این عزت و قداست را حفظ کنیم./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات