۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۸۲۲۹۴

رد صلاحیت بحرین برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل

فعالان حقوقی بحرین نسبت به عضویت مجدد این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز ناامیدی کردند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد وداعی، از مسؤولان مرکز حقوق و دموکراسی بحرین، ناامیدی خود را از عضویت مجدد بحرین در شورای حقوق بشر طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی ابراز کرد.

وی گفت: حکومت بحرین سیاست انتقام‌گیری را از کسانی که با نهادهای وابسته به سازمان ملل همکاری می‌کنند، در پیش گرفته و از ورود گزارشگران بین‌المللی به داخل کشور اجتناب می‌کند.

وداعی گفت: زمان آن فرا رسیده که نهادهای حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد اصلاح شوند تا کشورهای خشونت‌طلب نتوانند به کرسی‌های این شورا دست یابند و از آن برای پوشش جنایات خود استفاده کنند.

باقر درویش، رییس مرکز حقوق بشر بحرین نیز در این باره گفت: عضویت بحرین در شورای حقوق بشر سازمان ملل یک دستاورد دیپلماتیک یا نشانه احترام حکومت بحرین به اصول و مبانی حقوقی نیست، بلکه این دستاورد را به فضل برخی روابط بین‌المللی خود به دست آورده است.

وی اضافه کرد: اسرائیل نیز پیش از این با وجود اشغال اراضی فلسطین و ارتکاب جنایات ضدبشری توانسته بود به عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل دست یابد.

گفتنی است،  خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین، عضویت مجدد کشورش در شورای حقوق بشر سازمان ملل را به حمد عیسی پادشاده بحرین و خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه نخست‌وزیر این کشور تبریک گفت./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: ایکنا

ارسال نظرات