۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۲۲۸۱
استاد حوزه علمیه:

اربعین موعد شناخت و شناساندن قیام عاشورا به جهانیان است

استاد حوزه علمیه گفت: اربعین روز شناخت و شناساندن قیام عاشورا به دنیا است؛ ازاین‌رو همه باید برای گرامیداشت شایسته این ایام تلاش کنند.
اربعین

حجت‌الاسلام مجید بداریه، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: اربعین برگی از صفحه کتاب عاشورا است.

وی با بیان اینکه اربعین روز تطهیر قلوب از گناهان و رسیدن به کمالات الهی و تجلی‌گر رستاخیز عاشورا است، افزود: اربعین یادآور اشک‌های چشم به راهی است که دل‌ها را به تمنای وصال آن یگانه می‌کشاند.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به اینکه اربعین روز شناخت و شناساندن قیام عاشورا به دنیا است، خاطرنشان کرد: اربعین، یادآور روز رستاخیز و روز رسیدن به کمال الهی است؛ ازاین‌رو باید برای گرامیداشت این روز تلاش بسیاری کرد.

وی با بیان اینکه حرکت کاروان‌های پیاده نمایانگر صور و روز حسابرسی است، اضافه کرد: حرکت مردمی در اربعین نماد کاروان حزن و اندوه است.

به گفته این استاد حوزه علمیه درواقع حرکت جوانان و نوجوانان با پای پیاده تجلی‌گر هجرت کاروان حزن و اندوه خاندان پاک و اهل بیت پیامبر (ص) بعد از واقعه کربلا است.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به اینکه زائران اربعین در سال‌های گذشته با حضور و شعف خود شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشته‌اند، اظهار کرد: امسال هم این مراسم با شرکت میلیون‌ها نفر از مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف در قالب هیئت‌های مذهبی در بصیرت افزایی و بینش عاشورایی نقش‌آفرین است، افزود: آموختن درس عاشورا و حفظ آن موجب شده تا هر ساله میلیون‌ها زائر و عاشق به اهل بیت (ع) مشکلات را به جان خریده و با پای پیاده این سفر معنوی را طی کنند.

حجت‌الاسلام بداریه حرکت و این قیام مردمی را نماد شور و شعور حسینی دانست و گفت: خلوت با خود و تفکر در همراهی کاروان اهل بیت (ع) بعد از واقع عاشورا موجب تعالی روح انسان و تقرب به خداوند است./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات