۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۲۷۸
موحدی خبر داد؛

تحصیل ۱۵۰ طلبه در مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با اشاره به تحصیل ۱۵۰ طلبه در این مدرسه گفت: ۳۰ طلبه جدیدالورود نیز به صورت پاره وقت و روزانه جذب حوزه شد.
خواهران طلبه

سمیه موحدی، معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: این مدرسه در سطح دو مشغول فعالیت و پرورش طلبه است.

وی با بیان اینکه 150 طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد در حال تحصیل هستند، افزود: ورودی های امسال 30 نفر هستند که سال تحصیلی را در کنار دیگر طلاب آغاز کرده اند.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد کیفیت محوری را مهم ترین ملاک پذیرش طلبه ها عنوان کرد و گفت: طلابی که پذیرفته شده اند دارای استعداد طلبگی و توان علمی بالایی هستند و این مهم در رشد علمی حوزه مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه طلبه موفق باید تلاش و پشتکار داشته باشد، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت طلاب تحقیق، مطالعه و شرکت در مباحثه است، طلبه برای پیمودن مسیر طلبگی و رسیدن به اهداف والا باید همواره از فرصت ها بهره مند شود.

موحدی در ادامه یادآور شد: طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمیه خرم آباد به دو صورت پاره وقت و روزانه در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

وی به اهمیت و نقش مباحثه در حوزه و در موفقیت علمی طلاب اشاره و عنوان کرد: احیای فرهنگ مباحثه در حوزه لازمه رشد و ارتقای علمی بوده و البته این فرهنگ به قوت خود همچنان در حوزه ادامه داده می شود بلکه باید انگیزه شرکت طلبه در کلاس های مباحثه تقویت شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد به نقش رابطه استاد با شاگرد در حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: حضور اساتید و تقویت رابطه استاد و شاگرد در حوزه از دیگر عوامل موفقیت علمی است، اساتید باید خارج از ساعت های درسی نسبت به وضعیت علمی طلبه احساس مسؤولیت داشته باشند.

وی یادآور شد: حدود 23 استاد برجسته و توانمند حوزه علمیه در مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد مشغول فعالیت هستند و هر یک اساتید برای طلبه از نظر علمی و اخلاقی الگو هستند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات