۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۲۲۶۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

معاهده های بین المللی روزنه ای برای نفوذ و سلطه نظام استکبار است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که این خواب غربی ها که در پوشش برخی کنوانسیون ها می توانند در کشورمان نفوذ کنند هیچ گاه تعبیر نخواهد شد، گفت: رهبری و ملت با بصیرت ایران اسلامی هوشیار و بیدار هستند و هیچ گاه اجازه نفوذ به کشور را نخواهند داد.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تصویب یکی از بندهای FATF در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه نمایندگان به لایحه ای رأی مثبت دادند و آن را به تصویب رساندند که از سوی غربی ها تهیه شده است.

وی با بیان این که نباید هر چیزی که غربی ها تهیه می کنند را در کشورمان تصویب کنیم، افزود: انتظار می رفت بر اساس هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب پیش از تصویب این لایحه به طور کلی داده بودند این لایحه در مجلس به تصویب نمی رسید و تأمل بیشتری روی آن صورت می گرفت.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند این گونه معاهدات در جهت تأمین منافع قدرت های بزرگ تهیه می شود، تصریح کرد: غربی ها تلاش می کنند با مجبور کردن کشورها جهت پیوستن به این معاهدات اهداف و نقشه های خود را عملی کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ما باید به جای پذیرفتن چنین معاهداتی برای مسائلی نظیر مبارزه با تروریستم و پولشویی قوانین متناسب با شرایط کشورمان را طراحی و تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبری نیز فرمودند ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد، به کنوانسیون هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می دانیم که مشکلاتی دارند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند دلیلی ندارد که به این کنوانسیون ها و معاهده هایی که در اتاق های فکری غربی ها پخت و پز می شود بپیوندیم، بیان داشت: مسؤولان ما باید هوشیار باشند چون این گونه معاهده ها روزنه هایی برای نفوذ و بسط سلطه نظام استکباری دشمن است.

وی با تأکید بر این که باید بر روی چنین معاهداتی تأمل و کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با این استدلال که نباید بهانه به دست آمریکایی ها دهیم یکی از بندهای مهم این معاهده در مجلس به تصویب رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که البته این بند برای تصویب نهایی باید به تأیید شورای نگهبان برسد، تصریح کرد: انتظار ما این بود با توجه به گلایه ها و هشدارهای رهبری، مجلس شورای اسلامی نباید این لایحه را تصویب می کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این خواب غربی ها که در پوشش این کنوانسیون ها می توانند در کشورمان نفوذ کنند هیچ گاه تعبیر نخواهد شد، افزود: رهبری و ملت با بصیرت ایران اسلامی هوشیار و بیدار هستند و هیچ گاه اجازه نفوذ به کشور را نخواهند داد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات