۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۸۲۲۶۰
آیت‌الله صدیقی تشریح کرد؛

علل بی اعتمادی مردم به مسؤولان

امام جمعه موقت تهران اعتماد مردم را بزرگ‌ترین پشتوانه برای مسؤولان دانست و گفت: رفاه طلبی، امیدداشتن به بیگانگان، کمرنگ جلوه دادن شعائر دینی، دروغگویی و سوء استفاده از مقام و موقعیت ریشه اصلی گسترش بی اعتمادی مردم به مسؤولان است.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: سختی‌ها و مشکلات عالم دنیا امتحان الهی و سازنده انسان است.

وی افزود: انسان در طول تاریخ مدام با درندگان، خزندگان، بلاهای طبیعی، جنگ‌ها، آشوب‌های داخلی و ناسازگاری‌های خانوادگی درگیر بوده، بنابراین طبق صریح روایات؛ انسان باید روحیه سختی‌پذیر داشته باشد و با صبر و شکیبایی سختی‌ها را پشت سر بگذارد.

آیت‌الله صدیقی فلسفه سختی‌ها و بلاهای دنیوی را موجب تکامل و پیشرفت انسان‌ها بیان کرد و ابراز داشت: برخی از مشکلات لازمه زندگی دنیوی است تا موجب بیداری انسان شود از این رو همه مشکلات و سختی‌ها برای انسان شر نیست بلکه گاهی همین بلاها نردبانی برای عروج انسان به عرصه کمال است.

امام جمعه موقت تهران اعتماد مردم به مسؤولان را بزرگ‌ترین پشتوانه برای خادمان ملت بیان کرد و گفت: اگر مردم به مسؤولی اعتماد نداشته باشند آن مسؤول مهمترین پشتوانه خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: زمانی که مردم یک مسؤول را قبول نداشته باشند و او را دروغگو و اهل سوء استفاده بدانند و بگویند فلان مسؤول اهل سازش با بیگانه است به طور قطع به آن فرد مسؤول اعتماد نیز نخواهند کرد و آن مسؤول نیز با توجه به این بی اعتمادی دلگرمی برای خدمت نخواهد داشت.

آیت‌الله صدیقی راز پیروزی بر مشکلات را امید نداشتن به بیگانگان و توکل به نصرت الهی بیان کرد و ادامه داد: برخی با چشم دوختن به بیگانگان و برای راضی کردن دشمن از دین خود کم گذاشته و شعائر الهی را کمرنگ می‌کنند، همین‌ها هستند که از دشمن تودهنی می‌خورند.

امام جمعه موقت تهران مشکلات و شرایط کنونی کشور را نتیجه رفاه طلبی و نازپروری برخی افراد دانست و گفت: مسؤولان رفاه طلب هرگز زیر باز مسؤولیت نمی‌روند که بتوانند به مردم خدمت کنند. کسانی که تابع دستورات الهی و ولایت هستند در میدان خدمت به مردم نیز موفق خواهند بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات