۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۲۲۲۲
حجت الاسلام جعفری:

سیر تخصصی شدن در حوزه دین باید تقویت شود

معاون پژوهش مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم با بیان این که سیر تخصصی شدن در حوزه دین مقداری کمرنگ است، خواستار تقویت و افزایش مراکز تخصصی حوزوی شد.
حجت الاسلام محمدصابر جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصابر جعفری معاون پژوهش مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم افتتاحیه سطح چهارم تخصصی مهدویت این مرکز تخصصی که در سالن جلسات مؤسسه آینده روشن برگزار شد، با اشاره به اهمیت تخصصی شدن رشته های تحصیلی حوزه علمیه گفت: فضایی که امروز بر جهان حاکم است، فضای تخصصی شدن و رفتن به سوی تخصص در رشته های مختلف است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت و افزایش مراکز تخصصی در حوزه علمیه اظهار داشت: با وجود همه مراکز تخصصی و کارهای تخصصی که شکل می گیرد، باز هم احساس می شود سیر تخصصی شدن در حوزه دین مقداری کمرنگ است و باید تقویت شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که امروزه دشمن نسخه کهنه بهائیت را به روز رسانی کرده و در قالب مدعیان دروغین مهدویت به بشریت ارائه می دهد، عنوان کرد: دشمن با ایجاد انحراف در زمینه مهدویت و شبهه پراکنی سعی در منحرف کردن امت اسلامی دارد، بنابراین ضروری است بحث تخصصی شدن در این زمینه را جدی بگیریم تا افراد با مشاهده چند شبهه دچار تزلزل در اعتقادات خود نشوند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم با اشاره به این که در زمینه پژوهش های مهدویت هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم، ابراز کرد: مراکز تخصصی خوبی در این زمینه وجود دارد و محققان در این زمینه تلاش های بسیاری نیز کرده اند، اما باید گفت هنوز هم در این زمینه نیازمند تلاش های بیشتری هستیم.

وی در ادامه با بیان این که پذیرفته شدگان مرکز تخصصی موعود در سال تحصیلی جدید تعداد 9 نفر هستند، افزود: این تعداد پس از گذراندن مراحل آزمون کتبی و مصاحبه های دقیق و سخت پذیرش شده اند و احساس شده است که این افراد پختگی لازم را برای تحصیل و تحقیق در سطح چهارم مهدویت را دارا هستند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که مرکز تخصصی موعود با مباحث پژوهشی آمیختگی دارد، بیان کرد: دانش پژوهان این مرکز تحقیقاتی در حد تحقیقات علمی پژوهشی انجام می دهند و ما نیز بر آن هستیم این مهم را بیش از پیش تقویت کنیم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات