۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۸۲۲۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تمدید حکم امام جمعه اسفراین، تمهیدات اربعینی خراسان شمالی و ارسال ۲۰ اثر از خراسان شمالی به جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی عناوین برخی از اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رئیس ستاد نماز جمعه اسفراین از تمدید حکم امامت جمعه اسفراین به مدت ۳ سال دیگر خبر داد.

به گفته غزلی، با حکم رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حکم حجت الاسلام «قدیر محمدیان» امام جمعه اسفراین برای یک دوره ۳ ساله جدید تمدید شد.

حکم اخیر رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در نماز جمعه این هفته اسفراین قرائت شد.

تمهیدات اربعینی استان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری  خراسان شمالی با اشاره به این که  استان در مهران و عراق سه موکب دارد افزود: پنج‌شنبه گذشته  ناوگان باری استان که اقلام موکبان را حمل می کنند (مصرفی شامل آب و آرد و ... و غیر مصرفی مانند تنور، چادر و داربست و... ) در قالب 23 دستگاه کامیون طی مراسمی از جلوی امامزاده سید عباس (ع) بجنورد به مرز مهران اعزام شدند تا برای مراسم اربعین  مستقر و آماده شوند.

«سعید سبحانی» با اشاره به این که کارهای روادید افرادی که باید در این موکب ها مستقر شوند و آن ها را برپا کنند  انجام شده است، گفت: در زمینه ستاد اربعین استان برای تأمین اتوبوس های مورد نیاز در این ایام  نیز تاکنون سه جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت برگزار کردیم و قرار است زائرانی که قصد سفر به عراق در ایام اربعین را دارند با اولویت کاروانی و شبه کاروانی به شرکت های مسافرتی که ما فهرستش را به دفاتر حج و زیارت اعلام کردیم مراجعه و انعقاد قرارداد کنند تا تعداد اتوبوس های مورد نیاز مشخص شود.

ارسال ۲۰ اثر از خراسان شمالی به جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از ارسال ۲۰ اثر به پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی خبر داد.

هاشم شیرازیان گفت: آثار فرهنگی ۱۲ تن از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، فاروج، اسفراین و راز و جرگلان به دبیرخانه پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی ارسال شد.

وی از جمله کانون های فرهنگی و هنری شرکت کننده در این جشنواره را کانون فجر، چهارده معصوم، معراج السعاده و شهدای اسفیدان برشمرد و افزود: احسان سیدی زاده، بهرام شیخ نژاد، میلاد علیزاده، علی محمد قائمی، اسفندیار مکرمی، شیما موسوی، هاجر قادری، حسن جهانی، رحمت الله دهشت، ملیحه نوروزی، صادق قربانی و هاشم شیرازیان آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند‌.

پیشرفت 20 درصدی پروژه مرکز توانبخشی و آموزشی

مرکز توانبخشی و آموزشی استان از محل اعتبارات سفر رهبری در بجنورد در حال ساخت است که هم اکنون 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: این مرکز با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون تومان در حال احداث است.

متقیان افزود: علاوه بر این مرکز بزرگ ترین مجتمع کودکان استثنایی شرق کشور هم از محل اعتبارات سفر رهبری در گلستان شهر بجنورد ساخته شده است.

وی تصریح کرد: این مجتمع دارای دو مدرسه 12 کلاسه، دوخوابگاه با ظرفیت 220 نفر یک سالن ورزشی است که خدمات مورد نیاز را به جامعه هدفش ارائه می دهد. 

متقیان بینایی سنجی، شنوایی سنجی،  فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کار درمانی را از جمله خدمات این مجتمع یاد کرد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات