۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۸۲۱۸۲
با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری؛

آیین کلنگ‌زنی حرم احمد ابن اسحاق در سرپل‌ذهاب برگزار شد

آیین کلنگ‌زنی حرم احمد ابن اسحاق با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.
احمد بن اسحاق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین کلنگ‌زنی حرم احمد ابن اسحاق با حضور با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در شهر سرپل‌ذهاب برگزار شد.

براساس این گزارش، بنیاد مسکن، استانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان با اعتباری حدود 140 میلیارد تومان به عنوان کارفرما برای بازسازی حرم احمد ابن اسحاق(ره) پای کارآمده که اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه متولی این پروژه است.

زیارتگاه احمدبن اسحاق قمی سرپل‌ذهاب از دانشمندان سده سوم هجری ‏و شاگرد برجسته امامان عسگرین است که آخرین بازسازی این بنای مقدس پس از جنگ تحمیلی بوده ‏که ضریح مقبره با آب طلا و کروم، نمای ‏ساختمان با آجر و سقف و رواق‌ها با آجر و کاشی سنتی تزئین می‌شود؛ گنبدی آبی رنگ به ارتفاع 27 متر و قطر 15 متر با گلدسته‌ای به ارتفاع 27 متر در 2 طرف آن، جلوه‌ای خاصی به این بارگاه ‏داده که در جریان زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته این بنای زیبا دچار آسیب جدی می‌شود.

بعد از زلزله، توسط کارشناسان فنی استحکام بنای بقعه مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه بر آن شد استحکام لازم را ندارد، لذا تخریب شد و آواربرداری بقعه توسط خیران و مساعدت‌های بنیاد مسکن (بیش از 700 ماشین) انجام شد.

این گزارش ادامه می‌دهد، افتتاح 14‌هزامین واحد بازسازی شده زلزله در روستای کلاشی‌تپه در شهرستان سرپل‌ذهاب از دیگر برنامه‌های کاری امروز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور است.

زلزله آبان‌ماه سال گذشته به یک‌هزار و 623 روستا و 9 شهر آسیب‌های وارد کرده که مطابق برنامه بازسازی همه واحدهای روستایی تا پیش از فصل سرما به پایان می‌رسد.

35 هزار واحد شهری و روستایی در زلزله کرمانشاه از نوع تخریبی کامل است که براساس اعلام مسؤولان امر، قرار است تعداد واحدهای بازسازی شده یعنی یک سال بعد از زلزله به 20 هزار واحد برسد.

هم‌اکنون 10 هزار واحد در شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه از پی‌کنی تا فنداسیون، اجرای اسکلت، سقف، دیوارچینی و نصب در و پنجره در حال انجام است که به قول مسؤولان بنیاد مسکن نیمه نخست سال 98، زمان بهره‌برداری از خانه‌های شهری است.

منبع: فارس

ارسال نظرات