۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۲۱۷۲
رحیم پور ازغدی:

پیاده روی اربعین یک راهپیمایی بی نظیر جهانی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیاده روی اربعین یک راهپیمایی بی نظیر جهانی است که در تاریخ سابقه ندارد.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در نشست «رسالت زن مسلمان  همگام با زینب کبری(س)» که به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور و با همکاری موسسه بانو امین و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین یک راهپیمایی بی نظیر جهانی است که در تاریخ سابقه ندارد.

وی افزود: بیش از هزار و 300 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و ما امروز شاهد زنده بودن عاشورا هستیم؛ حضرت زینب(س) در قصر یزید خطاب به آن ملعون فرمودند: هرچند عزیزان ما را به قتل رساندی اما نام ما بر خلاف نام تو در تاریخ باقی خواهد ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گسترش حجاب و تاثیر آن بر روی زنان جهان، ابراز کرد: بانوان مسلمان نقش بسزایی در حرکت مسیر زنان جهان و جامعه جهانی دارند امروز ما شاهد رشد چشمگیر زنان محجبه در کشورهای غربی و اروپایی هستیم.

ازغدی درباره فعالیت سیاسی و اجتماعی زنان، اظهار داشت: زنان تاثیر بسیاری در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند بنابراین فعالیت بانوان در عرصه سیاسی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. کسانی که اسلام را متهم به حبس زنان در خانه می‌کنند سخت در اشتباه هستند چرا که اسلام زنان را از فعالیت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نهی نکرده است.

وی کانون خانواده را بستر تربیت و تکامل انسان بیان کرد و گفت: اسلام خانواده را پایه و اساس هر تمدن و تجمعی می‌داند و حضرت زینب(س) مصداق بارز تربیت زن مسلمان است که علاوه بر تربیت صحیح در امور دیگر نیز فعالیت داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایشان اسوه صبر و مقاومت بودند که در مقابل شخصیت‌های سیاسی دوران خود ایستادند و با روشنگری‌ و تبیین حقایق موجب سقوط حکومت یزید شدند.

ازغدی با بیان اینکه وضعیت زنان در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شد و به دور از هر استثمار جنسی در جامعه حضور یافتند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان با حفظ حجاب در فعالیت‌های اجتماعی حاضر شدند و این یک امر بی نظیر در جهان به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات