۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۲۱۶۸
معاون مجمع جهانی اهل بیت خبر داد؛

برگزاری کنگره بین المللی حضرت ابوطالب در قم

حجت الاسلام ایمانی مقدم از برگزاری کنگره بین المللی حضرت ابوطالب(ع) به دو زبان در قم خبر داد و گفت: این کنگره در چهار محور کلامی، تاریخی، مؤلفات و مصنفان و شعر و ادب برگزار می شود.
حجت الاسلام دکتر ایمانی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا ایمانی مقدم معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) به همراه جمعی از اعضای کمیته پژوهشی کنگره بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام ایمانی مقدم در این دیدار با اشاره به آخرین فعالیت های صورت گرفته در مورد کنگره بین المللی حضرت ابوطالب(ع) اظهار داشت: کارهای مقدماتی کمیته پژوهشی همایش برگزار شده و اصل همایش را مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار خواهد کرد.

وی افزود: همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) به همت مجمع جهانی اهل بيت(ع) و با مشارکت آستان مقدس امام حسین(ع)، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی، مؤسسه آل البیت(ع)، مرکز آموزش زبان حوزه های علمیه، مؤسسه تحقیقاتی و انتشاراتی حضرت ابوطالب(ع)، مؤسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن(ع) و تعدادی از نهادهای دينی و فرهنگی ديگر در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) از راه اندازی چهار کمیته پژوهشی محتوایی برای این کنگره خبر داد و گفت: این چهار مورد به ترتیب کمیته کلامی، تاریخی، مؤلفات و مصنفان و شعر و ادب است که در رأس هریک از این کمیته ها اساتید و پژوهشگران برجسته حوزوی حضور دارند و دبیری علمی این همایش را نیز آیت الله یوسفی غروی برعهده دارد.

وی اضافه کرد: فراخوان مقالات نیز از چند ماه پیش به چند زبان به مجامع مختلف فرستاده شده و در همین مدت هم مقالاتی دریافت شده است، از این رو تلاش می کنیم که این همایش سال آینده در ایام درسی حوزه برگزار شود که بدنه حوزه با این شخصیت برجسته آشنا شوند.

حجت الاسلام ایمانی مقدم در پایان سخنان خود ابراز داشت: در این همایش افزون بر تجلیل از آثار برگزیده یک مجموعه کامل از آثار ارسال شده در مورد شخصیت حضرت ابوطالب(ع) برای چاپ آماده و در اختیار مجامع علمی قرار خواهد گرفت./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات