۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۲۱۴۸

نامه آیت الله مکارم به رییس دستگاه قضا درباره مباحث مهریه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در نامه ای سرگشاده به رییس قوه قضاییه، توضیحات ارائه شده از سوی وی درباره مهریه را کافی و قانع کننده ندانست و مشکل جوانان گرفتار به دلیل مهریه را جدی خواند.
اولین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نامه ای سرگشاده به آيت الله آملی لاريجانى رییس قوه قضاییه، توضیحات ارائه شده از سوی وی درباره مباحث مربوط به مهریه را قانع کننده ندانست.

متن این نامه که از سوی این مرجع تقلید در درس خارج صبح امروز قرائت شد و نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:‌

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب مستطاب آيت الله آملی لاريجانى

رياست محترم قوه قضائيه (دامت بركاته)

با اهداء سلام و تحيت؛

معروض مى‌دارد بيانات جنابعالى را درباره مسائلى كه اينجانب مطرح كرده بودم، خواندم. متأسفانه قانع كننده نبود و شايد توضيحات من براى آن چند مسئله كافى نبوده است.

بنابراين پيشنهاد مى‌كنم همان‌طور كه خود شما هم اشاره كرده‌ايد دادستان كل كشور و دو نفر از قضات عالى‌رتبه كه سوابق حوزوى داشته باشند تشريف بياورند تا آن چهار مسأله مهم درباره مهريه در محيط عالمانه و دور از عصبانيت حل و فصل شود و چنانچه آن چهار مسأله روشن شد، ان شاء الله به كار بسته شود و اگر بعضى از قوانين موجود با متون اسلامى سازگار نبود از طريق مجلس شوراى اسلامى اصلاح شود.

اينجانب براى قوه قضائيه و براى شخص جنابعالى قائل به احترام بوده و هستم و تضعیف این قوه را کار خلافی می شمرم. هدف اينجانب روشن ساختن قوانين مترقى اسلام و كمك به جمعى از گرفتاران مهريه است. لطفا دستور دهيد ليست كامل زندانيان مهريه را با ذكر سن و سال، همراه بياورند.

اميدوارم بتوانيم از اين طريق كمكى به حل مشكلات جوانان كه گرفتار مسأله مهريه هستند و در زندان‌ها به سر مى‌برند بنماييم.

هميشه در سايه لطف پروردگار موفق باشيد.

گزارش رسا حاکی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی یازدهم مهرماه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم درباره مباحث مربوط به مهریه و عملکرد دستگاه قضا انتقاداتی را مطرح کرده بود که پاسخ آیت الله آملی لاریجانی را به همراه داشت. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات