۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۸۲۱۳۷
بیگی در گفت‌وگو با رسا:

راه نجات کشور بازگشت به آرمان‌های انقلاب است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی راه نجات کشور را بازگشت به آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: هر چه از اهداف و آرمان‌های انقلاب فاصله بگیریم مشکلاتمان بیشتر می شود و فاصله مردم و مسؤولان افزایش می‌یابد.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضا بیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شفاف‌سازی آرای نمایندگان را حق مردم دانست و گفت: با توجه به شرایط موجود کشور مردم حق دارند بدانند نمایندگان منتخب به چه طر‌ح‌هایی و با چه دیدگاه و استدلالی رای مثبت یا منفی می‌دهند.

وی افزود: آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب جز در موارد خاص کاملا آشکار و علنی بود و رای‌گیری با قیام و قعود انجام می‌شد، تا قبل از انتقال مجلس شورا به مکان جدید رای‌گیری با همین منوال ادامه داشت، اما امروز متاسفانه اینطور نیست.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان طرح شفاف‌سازی آرا را امضا کرده بودند اما متاسفانه در زمان رای‌گیری این طرح نمایندگان به دلایل مختلف حاضر نشدند به آن رای دهند، اظهار داشت: برخی از نمایندگان عنوان می‌کردند اگر مسؤولان دولتی یا محلی در جریان رای نماینده قرار گیرند ممکن است محدودیت‌هایی را برای او ایجاد کنند.

بیگی ادامه داد:  نماینده مجلس باید جایگاه خود را بشناسد و اجازه ندهد مسؤولان دولتی یا محلی و یا باندهای قدرت او را تحت فشار قرار دهند، اگر نماینده‌ای تا این حد خود را در برابر فشارهای بیرونی ضعیف می‌داند بهتر است که اصلا به کسوت نمایندگی مردم ورود نکند.

وی با تاکید براینکه مردم امروز حق دارند بدانند کدام نماینده به معاهده CFTرای مثبت داده و چه کسی مخالف این قرارداد بوده است، اظهار داشت: نمایندگانی که با تصویب FATF مخالف بودند تصمیم گرفتند که رای خودشان را آشکار کنند تا از این طریق مردم بدانند چه کسانی به این طرح رای مثبت دادند که پاسخگوی ملت باشند، برجام با آن همه تبعات و عواقبی که برای کشور داشت عملا نتوانست وعده‌هایی که مسؤولان به واسطه برجام به مردم داده بودند را عملی کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس راه نجات کشور را بازگشت به آرمان‌های انقلاب دانست و ابراز کرد: ما هر چه از اهداف و آرمان‌های انقلاب فاصله بگیریم مشکلاتمان بیشتر و فاصله مردم و مسؤولان افزایش می‌یابد. مشکلات عدیده‌ای که امروز در کشور پدیده آمده از رهگذر فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب است.

بیگی در پایان ادامه داد: تا زمانی باورهاب غلط اصلاح نشود و تا زمانی که وزرای چند هزار میلیاردی تصور می‌کنند از آسمان برای نجات مردم ایران نازل شدند و حفظ منافع خود را بر حفظ منافع مردم و توانمندسازی توده‌های ضعیف ترجیح بدهند قطعا آرمان‌های انقلاب را به فراموشی خواهند سپرد و فراموشی اهداف انقلاب نتیجه‌ای جز تضعیف کشور و بروز مشکلات نخواهد داشت./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات