۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۸۲۱۲۲
سید حسن نصرالله:

ایران در چشم ترامپ عظیم است/ برخی کشورهای عرب به ترامپ جزیه می‌دهند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت درگذشت مادر شهید عماد مغنیه، تصریح کرد که برخی کشورهای عربی - اسلامی، گویا به دولت آمریکا جزیه پرداخت می‌کنند.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت درگذشت حاجیه «آمنه سلامه»، مادر شهید «عماد مغنیه» آغاز شد.

او در ابتدای این سخنرانی درگذشت «ام عماد» را به خانواده ‌های مغنیهو سلامه، و شهدای مقاومت لبنان تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله در مورد شخصیت و نقش ام عماد گفت که وی با ترتیب و شخصیت خود فرماندهی فوق‌العاده به مقاومت در لبنان تقدیم کرد.

او با بیان اینکه ام عماد، اسوه مادران شهدای مقاومت بود، اظهار داشت که شخصیت او همواره در کنار شخصیت شهید عماد بود و همیشه در تصمیم‌های مختلف و سرنوشت‌سازی که شهید عماد گرفت، حی و حاضر بود.

ترامپ و عربستان سعودی

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان به باج خواهی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از عربستان سعودی اشاره کرد و گفت که او چندین بار گفته است که اگر آمریکا نبود عربستانی وجود نداشت و کشورهای اسلامی باید از این سخنان ترامپ عبرت بگیرند.

او افزود: «اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ایران می‌تواند در عرض ۱۲ دقیقه خاورمیانه را به کنترل خود درآورد، با هر هدفی هم که باشد، "دقیق" است. ولی این سخنان او نشان از عظمت ایران در چشم ترامپ است. ایرانی که هرگز بر سر ثروت و حاکمیت خود چانه نزد».

سید حسن نصرالله به واکنش کشورهای عربی و در رأس آن‌ها سعودی در برابر توهین‌های دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت که «جز لبخند، خفت و سکوت کشنده چیزی نمی‌بینیم».

ترامپ در روز روشن و علنی غارت می‌کند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد فرق بین ترامپ و رؤسای قبلی آمریکا نیز گفت که دولت‌های پیشین آمریکا با «دیپلماسی» دست به غارت می‌زنند ولی ترامپ به صورت علنی و متکبرانه و با طمع بی‌حدو حصر غارت می‌کند.

سید مقاومت گفت که رییس جمهوری آمریکا روزانه متحدان و دوستانش را تحقیر می‌کند و دست به ترساندن همه ملت‌های منطقه می‌زند.

امام خمینی در وصف دولت‌های آمریکا گفت «غارت کننده ملت‌ها»

وی با بیان اینکه ترامپ با این سخنان به دنبال دوشیدن عربستان سعودی است، اظهار داشت: «این خلاصه سخنان ترامپ است و این همان دولت آمریکاست. سخنان ترامپ ما را به یاد سخنان امام خمینی (ره) می‌اندازد، که همیشه در مورد دولت‌های آمریکا می‌فرمود که آن‌ها غارت کننده ملت‌هاست».

سید حسن نصرالله افزود: «ایران محاصره شده در چشم ترامپ عظیم است ولی کشورهای عربی خلیج فارس و خاورمیانه در برابر چشم او در بهترین شرایط نمی‌توانند دو هفته بیشتر دوام بیاورند».

ترامپ، گفتمان اصیل آمریکاست نه کس دیگر

دبیر کل حزب‌الله در بخشی دیگر از سخنان بار دیگر ترامپ را با رؤسای جمهور سابق آمریکا مقایسه کرد و گفت: «بر خلاف رؤسای سابق آمریکا، این [اظهارت] ترامپ است که گفتمان اصیل این کشور را نشان می‌دهد؛ گفتمانی که فاقد عبارت‌های چون مردم‌سالاری، عدالت و حقوق بشر است. او فقط از پول و مال سخن می‌گوید».

جزیه دولت‌های عربی و اسلامی به ترامپ

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: «می‌توان گفت که امروز بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، در مقابل حمایت آمریکا از آن‌ها به این کشور جزیه می‌دهند».

سید حسن نصرالله این کشورها را خطاب قرار داد و پرسید: «به چه کسی دل خوش کرده‌اید؟ به ترامپی که غارتتان می‌کند و اهانت می‌کند؟»

او گفت پول‌هایی که برخی کشورهای عربی به ترامپ می‌دهند اگر بین مردم این کشورهای منطقه هزینه شود، می‌توان آن‌ها را از گرسنگی و قحطی نجات داد.

ادعاهای بنیامین نتانیاهو

سید حسن نصرالله به ادعاهای اخیر «بنیامین نتانیاهو» در خصوص انبارها و تسلیحات موشکی حزب‌الله در لبنان اشاره کرد و از اقدام وزارت خارجه این کشور در بازدید از این مکان‌های ادعایی نتانیاهو تقدیر کرد و گفت که این اقدام کذب ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نشان داد.

بعد از آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تصاویری از انبارهای موشک حزب‌الله در اطراف بیروت نشان داد، «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان برای تکذیب ادعاهای وی از محل‌های اعلام شده بازدید کرد.

سید حسن نصرالله در مورد سیاست‌های حزب‌الله در ارتباط با سلاح‌هایش گفت که سیاست این حزب «ابهام سازنده» است و لزومی ندارد که مقاومت لبنان در این مسأله به کسی پاسخی دهد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه نباید در «جنگ روانی» رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مردم و دولت این کشور، به این رژیم کمک کرد، هدف از اقدام نتانیاهو در انتشار تصاویر هوایی از اماکن ادعایی‌اش را ایجاد ترس و نگرانی در بین مردم دانست.

او همچنین بار دیگر بر موضع حزب‌الله در مورد تشکیل کابینه لبنان تأکید کرد و خواستار تسریع در روند تشکیل این کابینه به نخست‌وزیری «سعد الحریری» شد./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات