۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۸۲۱۰۷
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

تحول در حوزه به معنای فراموشی سنت های اصیل نیست

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که تحول در حوزه به معنای فراموشی سنت ها نیست، گفت: باید در کنار حفظ سنت هایی که نشاط و رشد علمی حوزه به آنها وابسته است در جهت تحول این مرکز مهم علمی و دینی گام برداشت.
تحول در حوزه

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بر ضرورت حفظ سنت های ارزشمند و اصیل حوزه تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد کمرنگ شدن این سنت های اصیل و اثرگذار در حوزه هستیم، افزود: افول این سنت های اصیل مانع از نشاط و رشد علمی حوزه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که توجه به این سنت های مهم از عوامل اصلی رشد علمی در حوزه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: حوزه بدون این سنت ها نمی تواند به اهداف والای علمی و پژوهشی خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که حوزه در طول تاریخ با تکیه بر همین اصول و سنت های مهم شخصیت ها و عالمان بزرگ و تأثیرگذاری را در خود پرورش داده است، تصریح کرد: حوزه اگر امروز می خواهد پرورش دهنده چنان شخصیت های بزرگی باشد با به این سنت های مهم پایبند و آنها را در خود تقویت کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با تأکید براین که نباید به بهانه پیشرفت تکنولوژی، سنت های کهن و اصیل حوزه که بر مبنای اصول علمی پایه گذاری شده بود به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: حفظ هویت حوزوی این مراکز مهم علمی باید همواره مورد توجه مسؤولان و برنامه ریزان این بخش قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که حفظ هویت حوزوی یکی از مهم ترین وظایف مسؤولان حوزه است، تصریح کرد: تفاوت حوزه با سایر مراکز آموزشی در وجود سنت های اصیلی چون تقریرنویسی، مباحثه و مطالعه است که باید در حفظ و احیای آن بیشتر تلاش شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تحول در حوزه به معنای فراموشی سنت های حاکم بر حوزه نیست، خاطرنشان کرد: باید در کنار حفظ سنت هایی که نشاط و رشد علمی حوزه به آنها وابسته است در جهت تحول این مرکز مهم علمی و دینی گام برداشت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که متأسفانه امروز کمتر طلابی به تقریر نویسی دروس مبادرت می کنند، تصریح کرد: مباحثه و پیش مطالعه نیز از سنت های ارزشمند و اصیل حوزه بود که متأسفانه امروز در مدارس علمیه کمرنگ شده و باید برای احیای این امور تلاش بیشتری صورت گیرد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات