۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۸۲۱۰۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اربعین حسینی سبب جهانی شدن فرهنگ عاشورا شده است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور افراد از ملیت های مختلف در مراسم اربعین حسینی نشان می دهد که امام حسین(ع) تنها متعلق به امت اسلامی نیست، گفت: امروز فرهنگ حسینی و مشی عاشورایی در سراسر جهان گسترش یافته است.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به سیر تاریخی زیارت اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که ائمه معصومین(ع) همواره بر ضرورت زیارت سیداالشهدا(ع) در اربعین تأکید داشتند، افزود: علما و فقهای شیعه امنیت را یکی از شرایط حج عنوان کردند اما در مسأله زیارت سید الشهدا(ع) حتی با نبود امنیت نیز مردم را ترغیب به زیارت می‌کردند.

وی در ادامه سخنان خود به فضیلت و ثواب پیاده روی زیارت سید الشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی‏ دارد یک حسنه برایش نوشته، یک گناه از او محو می ‏فرماید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که زیارت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی از زمان اهل بیت(ع) آغاز شد، بیان داشت: این سنت ارزشمند دینی امروز به برکت تلاش های نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در سال های اخیر با پیای پیاده به زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) می روند، افزود: امروز اربعین حسینی به نماد بزرگی از مکتب تشیع در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که علما و بزرگان دینی نیز همواره بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم معنوی تأکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف تاریخ نیز بسیاری از علمای بزرگ با پای پیاده مسیر بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) را به قصد زیارت طی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که امروز این اجتماع عظیم از حضور شیعیان و مسلمانان نیز فراتر رفته و به یک حرکت جهانی تبدیل شده است، گفت: حضور بسیاری از افراد غیر مسلمان از کشورهای مختلف جهان در این راهپیمایی حضور نیز جلوه ای دیگر به این مراسم معنوی بخشیده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور افراد از ملیت های مختلف در مراسم اربعین حسینی نشان می دهد که امام حسین(ع) تنها متعلق به امت اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ حسینی و مشی عاشورایی در سراسر جهان گسترش یافته است.

وی با تأکید براین که پیاده روی اربعین حسینی باید به تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی تبدیل شود، تصریح کرد: باید از هر مسأله ای که سبب ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می شود به شدت پرهیز شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات